We survived! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu We survived! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

We survived!

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

07 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Daar zijn we weer!

Vanuit Yoghyakarta (ook wel Yoghya)

De vlucht vanuit Kuale Lumpur was vertraagd, zo'n 2 uur. We stonden daar netjes te wachten, toen was de vlucht opeens in een andere gate volgens de security, dus wij rennen, was dat helemaal niet waar, wij weer terug.
Lang verhaal, maar wij zijn aangekomen in Jakarta.
We wilden eigenlijk binnenlands doorvliegen, maar we hadden de aansluiting gemist, gelukkig deed m'n creditcard t thuis niet ;)
Dus een hotel in Jakarta, het scheen dat we zo'n 20 km van de stad afzaten, wat wij natuurlijk niet wisten. Maar we waren het vliegveld nog niet af of een kerel vloog ons bijna om de nek of we een taxi wilden, daarna vroeg hij het nog zo'n 100x, het was bloedheet, in onze spijkerbroek, dus we zijn maar gauw het vliegveld maar weer opgegaan. En we hebben het airport hotel geboekt, erg luxe, veel te duur,maar wel geslaagd, eerst nog een crime om de tierippen van de tas te krijgen (de zantinge oplossing voor sloten) was niet echt grappig, maar de kromme schaar is weer terug bij de lobby.
Ontbijt met rijst, nasi, pangang, volledige indische rijsttafel zeg maar.... jaja...
Het verrassingpakket vonden we erg grappig, we hebben dubbel gelegen en het klopte allemaal precies, tot de parodontax aan toe! Dank jullie wel!
Domestic flight to Yoghyakarta, zo'n 1 uur. Maar 2 uur van te voren inchecken, vet lange rij. Ik eerst even m'n indonesisch geoefend in de rij, dat we naar Yoghakarta gingen, ze vonden het erg grappig en opeens mochten we voorin de rij komen, prettig geregeld.
Toen hebben we om het wachten te verdrijven maar een voetmassage genomen, van zo'n 3 euro per half uur.
Vet lachen, en erg lekker.
In Yoghya taxi genomen en kennis gemaakt met het verkeer, normaal zou je doodsangsten uitstaan, maar hier lach je je slap. 'Over het algemeen rijdt men links' en dat klopt, vaak dus ook niet je kunt van alle kanten inhalen zolang je maar toetert dat je er aan komt, het is dus geen toeter van ' wat mankeert je wel niet' maar meer van 'pas op ik kom er aan'. Stuur zit rechts en het is een wonder,maar over het algemeen gaat het allemaal net goed!
Super mooi hotel! Echt zo'n huwelijksreis hotel, iedereen denkt trouwens ook dat we dat zijn, na zo'n 10x verbeteren, laten we ze maar in de waan. We hebben een soort bungalow, met mooi zwembad er voor, erg gaaf, gelukkig ook airco en een westerse wc, MET wcpapier.
Gister middag, van alles bekeken in Yoghya, met z'n 2en... was de bedoeling.... we waren nog geen 100 meter op pad of ze spraken ons aan, er was altijd wel een kerel die met ons mee wou lopen en van alles wou laten zien. Erg grappig... in het begin... later overleefden we het net.Sjonge jonge, wat zijn de mensen hier vriendelijk,altijd lachen, geen probleem en als je ze de weg vraagt lopen ze gewoon mee! En blijven wachten tot je het gezien hebt, en dan,.. moet je ze zien om netjes af te schudden, maar t is niet eens zo dat ze op een fooi hopen,dus we snappen het nog niet helemaal, denk ik.
Fort Vredenburg, kunst galerijen, paleis van de sultan hebben we bekeken,mooi.
's Avonds eten in restaurant van het boek, kwam er een kerel bij ons zeuren of we naar galerij wilden, wijniet natuurlijk, maar om netjes te houden zeiden we 'eerst eten' geen probleem, twee uur later, serieus waar, stond hij ons op te wachten,dus toen konden we er echt niet onderuit... 2 schilderijen gekocht, op doek.
Romantisch zwemmen met z'n 2en komt bewaking, schrik, 'willen jullie er een bier bij?' tuurlijk, komt hij ff 2 bier in de pool brengen, wauw....

Vandaag om half 5 op. Burubodur, mooie tempel, erg groot, koud,weinig mensen. (ik moet opschieten, arno heeft honger)
Nog 3 uur rijden Dieng plauteau, tempel gijsers, mooi meer, net iets mooier dan het blauwe meer. Rijst terassen onderweg, een chauffeur die geen woord engels kan en bij Dieng ene gids die voor 2 euro 2 uur met ons op pad ging, erg leuk kon vertellen en veel nederlands kon 'daar bij die molen...'. Om 17 uur weer terug, gelijk de pool in, heerlijk! Ik heb geloof ik veel te sexy bikini voor hier, arno vond t wel mee vallen.
Nu internetten en uit eten! Misschien weer voor 10 euro met z'n 2en.

Morgen 9 uur weg, op weg naar Bromo grote vulkaan! Dan Bali!

Wow... weer een veel te lang verhaal!

Bedankt voor reacties!
WC papier komt goed, ik hamster al!

Liefs Arno en Annieke

• 07 Juli 2009 - 14:50

Klaas En Geesje :

wat een verhalen we lezen ze met veel plezier
    geniet van de reis en van elkaar haha de gr uit wanneperveen
    ps ik heb mn plicht gedaan [grapje]

• 07 Juli 2009 - 15:38

Hey Vakantiegangers:

Wat een verhaal weer, ben ik blij dat ik vanmiddag vrij ben om dit te lezen!!!

wordt een beetje jaloers dat jullie bier krijgen in jullie zwembad!!!

geniet ervan....

groetjes Linda & Johan

• 07 Juli 2009 - 15:52

Het Thuisfront:

waarom je toch overal de prijs bij zet vragen ze hier?? de vliegticket zijn jullie natuurlijk al vergeten. Heel veel plezier verder. Hé Arno is 7 dagen niet wat kort??

• 07 Juli 2009 - 18:47

Robert & Corine:

Is 5 weken ook niet wat te kort? Geniet ervan! Annieke, ik hoor nog wel als je wat poeder wilt ;-)

Groetjes!

• 07 Juli 2009 - 22:54

Jantiene:

Niekie! Klinkt zeer avontuurlijk weer hoor.. have fun, maar dat komt vast goed! xxx

• 08 Juli 2009 - 07:06

Marja:

Hey!!

Hoe ist nou?? Hier dikke regenbuien enzo.. niks aan!! Spijt dat ik niet op het vliegtuig ben gestapt met jullie :-)

Maar goed idd dat je creditcard het niet deed! Vage bedoening daar!

Grappig dat die mensen zo vriendelijk zijn. Heel herkenbaar. Altijd glimlachen.. maar ondertussen denken ze 'weer zo'n toerist'.

Mooi dat het verrassingspakket goed aangekomen is :-)

Huwelijksreishotel?! Oh, jullie gaan het omgekeerd doen.. eerst op huwelijksreis en dan een feestje in Nederland?

Er staat hiernaast: 'ik ben weer terug over 21 dagen'. Duss.. ik zou maar beginnen met genieten, want met 3 weken is het alweer over!!

Veel plezier verder!

Groetjes ook van Bart

• 08 Juli 2009 - 15:19

Fam. V. Noord:

hardstikke leuk verslag Annieke, we hopen dat jullie een super leuke
    tijd krijgen, en natuurlijk veel succes met het lesgeven straks.
    groet Alie.

• 08 Juli 2009 - 20:17

Bart:

Ik hoorde dat ze gingen stemmen vandaag op de radio. Heb je daar nog wat van gemerkt? Of waren jullie verdiept in de vulkaan?

• 08 Juli 2009 - 20:28

Lucinda:

Hey!!

Wat een belevinissen al joh...en dat in zo'n korte tijd!!

Maar wel super gaaf zeg !!!! Wat een uitdagingen weer!!

Ik ga niet zow lang verhaal schrijven als jou haha, maar wil jullie nog ontzettend veel plezier toewensen. Maar zo te horen komt dat helemaal goed..:D:D

En veel succes verder straks!!

Liefs Lucinda

• 09 Juli 2009 - 22:09

Geralde:

Hallo Annieke,

Wat heb jij in die paar dagen alweer een heleboel geschreven. Ik dacht even snel mail kijken na het kamp, maar dat viel toch wel weer tegen, moest zoveel verhalen lezen. Maar hele leuke verhalen.
    We hebben het trouwens heel leuk gehad op kamp. Waren leuke kinderen mee en hebben leuke dingen gedaan. Nu nog maar eens even mijn spullen opruimen, of morgen. En dan lekker bijkomen dit weekend. Je broertje had ook alweer leuke dingen gedaan. Ging hij 's ochtends met de knetterbiele (ik zal het even vertalen, de kettingzaag) alle kinderen wakker maken. En volgens de kinderen had hij kampverkering met Albertiene.

Veel plezier verder.