Sister, sister, take picture! Can I see? - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Sister, sister, take picture! Can I see? - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Sister, sister, take picture! Can I see?

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

24 Juli 2009 | Indonesië, Singaraja

Hey allemaal!

Net naar school geweest, dat was erg leuk om allemaal te zien.
Vandaag moesten ze allemaal in sportkleren naar school. Ze begonnen met een soort yoga, toen mediteren, voor zover dat wil met kleintjes.
Daarna staken ze een kaars aan en zongen ze: 'Let the circle be unbroken...' Ik ken hem niet echt, maar het bijzondere was dat ze die in Amerika ook zongen op zondag tijdens die mis.
Daarna moesten wij wat met ze doen, dus we hebben de Hockey Cockey weer uit de kast gehaald en met ze gedanst. Waarschijnlijk ga ik maandag of dinsdag richting het zuiden, zodat ik nog een dag rust heb voordat ik moet vliegen. Want vergeet niet dat we vanmorgen om 7 uur alweer op de scooter zaten. En dat de kinderen soms om 5 uur al op de knietjes voor hun bed liggen om te bidden, maar dat is een soort van zingen, dus daar worden we wel wakkker van. Anders misschien niet maar de muren bestaan hier vaak uit bamboe matten, en dat lijkt heel wat maar het houdt geen kou en geluid tegen, het ziet er wel heel mooi vakantie-achtig uit.
Verder ben ik nu wel een beetje verkouden, ik denk niet de mexicaanse griep hoor, mam! Maar waarschijnlijk omdat het echt super warm is overdag de laatste paar dagen en dan zitten we wel voor zo'n fan (uh... ventilator) maar dat waait natuurlijk best wel en op de scooter met ons t-shirtje is ook niet echt goed voor de gezondheid dacht ik.

En inderdaad volgende week ben ik nu al bijna een dag thuis. Helaas, Anne geen DMD, want het is natuurlijk ook Woodstock, maar die andere 2 ben ik natuurlijk van de partij hoor, don't worry, ik heb nog heel wat in te halen.

Ik zit te wachten totdat de foto's worden geladen, maar ik ben bang dat dat heel lang duurt, of ik weet het al zeker want ik zit al 15 minuten te wachten, dus daarom typ ik nu maar wat in het rond.

Woensdag ging Mama Donna weg, de Australische vrouw die steeds heel veel cadeaus geeft, een beetje Sinterklaasidee. Ze bedoelt het allemaal heel goed en het tehuis gaat haar echt aan het hart.
Woensdagochtend stond ze dus klaar voor vertrek toen er opeens een man op een scooter het terrein op kwam rijden, helemaal schreeuwen en roepen om mama Donna.
De chauffeur van het tehuis, lag te slapen die hebben we wakker gemaakt en heeft met hem gepraat. Ondertussen moesten wij als 'blanken' het huis is zodat hij ons niet zou zien. Later was hij buiten de poort aan het roepen om Mama Donna. Heel apart, maar waarschijnlijk hoort het hele dorp over haar omdat ze zoveel cadeaus geeft en wou hij haar gewoon zien. Of misschien was hij in de war met Madonna??? Verder viel het wel mee hoor, het was eigenlijk best grappig even wat hilariteit.

O ja, er was nog een spannend moment. Wij kwamen weer van het duiken en Marleen wou ff de was ophangen, maar de honden blaften heel erg. (ze hebben hier twee zwerfhonden) Ik als echte bikkel zei dat ik wel ff mee liep. Maar hoe dichter we bij de waslijn kwamen hoe harder ze begonnen te blaffen en te grommen en het scheelde echt niet veel of ze vlogen ons aan, maar we zijn gauw omgekeerd... Pff... maar goed ook want de volgende dag bleek dat er achter de waslijn een nest met jonge honden zat. Vet schattig, ik moest steeds aan Roxy denken, Marja!

We gaan een waterzuiveringsinstallatie kopen van het geld van jullie. Het kost 300 euro en we zitten al op 240 dus dat komt helemaal goed komt. Op den duur zullen ze er vast heel veel kosten mee besparen. Didi is vandaag er naar aan het kijken in Denpasar. Ik ben benieuwd!

Hoe was trouwens afgelopen DMD? Ennuh... de crossers veel plezier t weekend. M'n kaartje is trouwens verkocht!

Tot volgende week!

Liefs Annieke

P.S. sorry... de foto's worden niet wat, zijn al 25 minuten aan het laden, maar nog steeds niks...

  • 24 Juli 2009 - 05:24

    He Annieke:

    ik wordt al erg nieuwsgierig hoe je eruit ziet als je weer komt? Vorige keer ging je ons voorbereiden. en nu er geen foto zijn moet je misschien een omschrijving gaan geven.
    Gisteren een leuke dag gehad met TC en TJ 's avonds gechineesd met onze aanhang erbij.
    xxx mama

  • 24 Juli 2009 - 09:01

    Jantiene:

    Heey Niekie! Time flies.. nog maar vijf daagies en tsja die foto's..., daar moeten we dan maar een gezellig dagje van maken ;)Gelukkg ben je niet aangevlogen door wilde honden en andere gekkigheid, maar een voorspoedige reis gewenst en tot gauw!xxx

  • 25 Juli 2009 - 02:06

    Annieke:

    Heey!

    Daar ben ik alweer, jullie zijn waarschijnlijk nog niet eens wakker, het is hier 10 uur dus bij jullie 3 uur 's nachts.
    Slaap lekker!
    Ik ben niks slanker en ook niet veel dikker dacht ik. Ook niet echt bruin want een gezond mens gaat hier niet in de zon staan, meestal zijn we onder een afdak. Dus sja.. de rest zie je donderdag wel ;)
    Liefs Annieke

  • 25 Juli 2009 - 03:20

    Annieke:

    Jaja... ik reageer gewoon 3x op mijn eigen site. Niet te best.
    Maar... ik wou ff met jullie delen dat de waterpomp gekocht is in Denpasar, hij kost schrik niet 5000000 rupia, dat is 333 euro.
    Inmiddels hebben we dankzij jullie 265 euro ingezameld. Ik heb besloten om hem gewoon te gaan betalen en dan zien we wel of we er komen en ik zag ook net loon binnenkomen voor een maand vakantie vieren, dus ik kan best wel wat investeren in het goede doel.
    Morgen ben ik nog in het tehuis, maandag naar Kuta oid en dan woensdag vliegen!
    Ennuh... mooi dat het zo gezellig was met TJ en TC!
    Heel veel liefs!

  • 25 Juli 2009 - 05:16

    Pa En Ma:

    mooie foto's hoor. Wij zijn dit weekend met z'n tweeën, truckstar is ook!
    Vandaag gaan wij de boerderijendag van Ruinerwold doen. Tot ziens en aan het bedrag van de waterpomp kom je vast wel doei!!xxx

  • 25 Juli 2009 - 06:00

    Marja:

    Hey frau Zantinge! Hier ff een berichtje van de Zwarte Crossers.. Het is hier nu bijna 8u 'sochtends en het is gewoon rustig! Niemand die ons wekt met vrolijke liedjes als 'Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd.'Maar ja, het is wel gezellig! Echt iedereen vraagt waar je bent en ik heb beloofd dat je er volgend jaar weer bent! En dat je dan mooi weer mee neemt, want het is een smerige bende hier!

    Wat klinkt dat trouwens verwend! Als ik jouw verhalen zo lees! Wel een goed doel gevonden, die waterpomp! Da's toch een grote steen die je dan verlegd hoor! En wel stoer dat je gewoon naar die honden toe gaat! Wel oppassen voor hondsdolheid hè! Of ben je daar wel tegen ingeënt?

    Groetjes van Lucinda ook! En tot volgende week!

  • 25 Juli 2009 - 09:19

    Maryse:

    hoi annieke,
    ik heb net je verhaal gelezen.ik heb vakantie en vrijdag ga ik naar ameland ik vond de kampweek leuk.
    groetjes maryse

  • 25 Juli 2009 - 09:29

    Linda:

    Beter laat dan nooit, wij zullen ook nog een bijdrage doen... Laatste dagen zo druk gehad. Retourtje Maastricht met de auto, werken, voorbereiden China, maar nu heerlijk weekendje Lochem!! En we hebben vrijkaarten voor ZC vandaag, tsja...je gelooft het niet!

    Leuke verhalen hoor en de foto's geven ook al een indruk!! Geniet nog even een paar dagen! Weet je al waar je uitstapt?

  • 25 Juli 2009 - 09:34

    Bertien:

    Hé Annieke,
    ik heb je advies op gevolgd, ik heb twee Engelse cd-roms opgehaald ik ga er straks misschien nog wel heel even achter aan het eind van de zomervakantie ben ik helemaal klaar voor TTO. Jippie!
    We gaan vrijdag naar Ameland ik heb er heel erg veel zin in, hopelijk is het wel mooi weer want nu kun je echt niet aan het strand liggen zonnen en in de zee zwemmen.
    Kamp was heel leuk ik heb heel veel meiden uitgenodigd voor hyves.
    Deze vakantie zijn we ook nog naar de Efteling geweest het was heel leuk vooral de achtbaan die een paar keer over de kop ging.
    Verder ben ik nog naar een verjaardag geweest en hebben er nog vriendinnen bij mij geslapen en gespeeld.
    Nou nog veel plezier!

    Groetjes Bertien.

  • 25 Juli 2009 - 17:06

    Erika B:

    Hey Annieke. Wat een leuke verhalen en zo veel te vertellen elke keer. De fotos zijn ook super gaaf. Ben jaloers hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 58007

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: