Miljonair is leaving Neraja Seva - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Miljonair is leaving Neraja Seva - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Miljonair is leaving Neraja Seva

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

27 Juli 2009 | Indonesië, Singaraja

Hallo allemaal!

ERg leuk om over jullie vakantie plannen te horen, en fijn dat kamp leuk was M&B! Ik heb het idee dat dit weekend bijna iedereen weg is want er zit bijna niemand op msn. Festivals te over hoor ik al, niet goed voor het 'ik mis holland gedeelte' ;)

Toch maar ff een verhaal, want Marleen had een Skype date dus ik ging maar ff mee. Wel apart zo ken je elkaar niet en zo zit je dag en nacht met elkaar, maar wel erg gezellig hoor! Maar de mensen hier denken dat je als je uit het zelfde land komt dat je dan vrienden bent maar dat hoeft natuurlijk echt niet zo te zijn. Gelukkig heb ik het getroffen.

Trouwens mocht je ooit denken ik ga lekker ver weg zodat ik geen Nederlanders tegen komt. Denk dan niet:'Ik ga naar Bali, want het stikt hier echt van de Nederlanders' En echt waar ik vind jullie allemaal hardstikke (geen discussie over de spelling, please..) lief, maar als jullie hier allemaal zouden zijn had ik toch een iets anders vakantie gevoel. Echt heel veel NLD en ook veel gezinnen, dat verbaasde mij nog het meest. En dan vooral ook gezinnen waarbij de dochters van een jaar of 16 echt zo verveeld kijken van ' ik was liever met m'n vriendinnen op vakantie' dat vind ik echt zonde, want het lijkt me een super dure vakantie.

Gisteren is er een nieuwe vrijwilliger gekomen. Een vrouw van een jaar of 32 uit Spanje, erg aardig.
Vandaag zijn we met de vrijwilligers en de chauffeur en twee kinderen; Sheila en Mira op pad geweest. Erg leuk, Didi zou eigenlijk ook mee maar die was te druk zei ze last-minute.
Eerst gingen we in de buurt van Lovina naar hotsprings (ja Arno die in het boek stond, wat mij zo gaaf leek) dat is een soort tempel, maar zwembaden en van die fonteinen waar warm water uit komt uit de grond, omdat het een vulkanisch eiland is. Erg leuk, en hier mochten we gewoon zwemmen in onze bikini, met Arno ben ik ook bij een geweest maar daar gingen ze bij elke fontein bidden dus daar zijn we toen maar niet in geweest.
Daarna gingen we naar een tempel, ik had er niet zo'n hoge pet van op vanwege mijn tempelverzadigingsniveau, maar het was een erg mooie. Het was een buddistische tempel en ze noemden het de kleine Burobudur (zie plaatje links bovenaan). Erg mooie Budha beelden van goud.

Daarna weer naar het tehuis. Toen is er een meisje van een jaar of 16 geraakt door een propellor van zo'n fan. Zo'n draaiding voor de frisheid aan het dak. En ze moest naar het ziekenhuis ze heeft een hele dikke snee in haar wang erg eng.

De waterzuiveringsinstallatie-update: Inmiddels zitten we op 295 euro! Toppie! En ik heb net ff 5 miljoen gepint dus ik loop als miljonair over straat om aan Didi te geven. Alleen moest dat wel in 3 keer dat pinnen, want meer dan 120 euro per keer pinnen kennen ze hier niet.

Morgenochtend vertrek ik richting Kuta. Daar ga ik dan 2 nachten in een hotel en woensdagochtend vlieg ik naar Jakarta en van Jakarta naar Amsterdam en ik hoop daar uit te stappen rond kwart voor 6 's ochtends. En lieve vriendinnetjes jullie hoeven me echt niet op te halen, ik stap gewoon op de trein. Ik heb veeeeel liever dat jullie 's avonds top fit zijn!

Ok, dat was m weer voor vandaag.
Ik weet niet wanneer ik weer schrijf, maar.... dat is voor jullie toch altijd een verrassing!

Heel veel liefs van Annieke!

  • 26 Juli 2009 - 15:46

    Thuis Update:

    wij zijn op de fiets naar Assen geweest Feddrik had gisteren onze auto en fietsenrek al mee genomen. Wij hebben Feddrik en de auto dus weer opgehaald.
    Truckstar was wel weer de moeite waard. Bernold zal nog wel met veetransport thuiskomen.
    Dus wel vrijheid.
    liefs xxx mama, papa en feddrik.

  • 27 Juli 2009 - 14:32

    Linda:

    das pas vroeg aankomen zeg... geniet nog even van het miljoennair zijn of hoe dat ook weet...want dat wordt gauw anders, als je weer in het broeierige NL komt...

  • 27 Juli 2009 - 20:18

    Klaas En Geesje:

    we zijn in duitsland maar
    we hebben je verhalen gelezen heeft al met al een dag gekost geniet nog een paar dagen en ik denk dat je weer een hele ervaring rijker bent en een goede reis terug groetjes

  • 30 Juli 2009 - 07:53

    Anne:

    Een goede terug reis!! Maar ik denk dat je al onderweg bent en dit niet meer kunt leest voordat je thuis bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 58011

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: