On the airport! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu On the airport! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

On the airport!

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

05 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

We zijn op het vliegveld in Kuala Lumpur. We hebben een beetje vertraging.
Tot nu toe ging alles goed. Nu vast ook nog wel hoor.
We zijn door Marja gebracht naar Bremen eerst nog ff bij de fam. Van Gijssel gekeken, mooie farm!
Daarna op naar het vliegveld, in een hele kleine Fokker 50 naar Amsterdam, maar we hebben het overleefd, het was eigenlijk erg mooi, over Nederland en we zagen De Lichtmis en we hebben het Christaller model van Bulthuis over de polder maar eens even van bovenaf bekeken. Erg leuk! En wat is Nederland dan georganiseerd, alle stukken land even groot.
Daarna 12 uur vliegen naar Kuala Lumpur, film kijken, slapen, taalcursus en muziek luisteren. En dat slapen valt niet mee, maar... gelukkig waren we nu met z'n 2en dus we hadden iets meer ruimte te delen. Dus dan werd het A tegen het raam A tegen rug, A rechtop A met het hoofd op schoot, dus je begrijpt comfortabel was anders en de chagrijnige engelsman naast ons was niet zo blij met het geschuif.
Op Kuala Lumpur aangekomen was het niet echt te grappig....
We hadden al op een site gelezen, dat ze hier geen wc papier hebben, maar met de linkerhand met een soort douche de billen afvegen en dat de wc een gat in de grond is. Leuk om te lezen denk je dan, en wat grappig, interessant... Nou... dat is het dus helemaal niet! Zelfs op het vliegveld, ik had het geluk dat er nog een gewone wc was, maar Arno heeft de eerste grote boodschap al op het gat gedaan. Maar... er was nog wel papier, dus het met linker hand afvegen komt nog. Dat is cultuur hier, links afvegen dus niet met links iemand een hand geven of aanpakken, want dat is dan onsmakelijk. Misschien moeten ze gewoon wc papier nemen dan is dat ook niet meer onsmakelijk, maar goed ze zien maar.
Ik hoop dat we onbesmet terug komen, wat iedereen loopt hier serieus met een mondkapje voor, van zakenmannetjes tot douane tot vrouwen met sluiers en politie agenten, erg grappig, zolang we gezond blijven...
Nou de groeten maar weer vanuit Maleisie ik hoop dat we vanavond naar Yoghyakarta vliegen, dat is een uur vliegen vanaf Jakarta!

Liefs Arno en Annieke

• 05 Juli 2009 - 09:59

Jill:

Ohh je bent al vertrokken! Dat is snel, had ik niet eens door.
    Maar klinkt allemaal erg goed en luxe ;) maar goed daarvoor ben je er ook niet heen gegaan natuurlijk!! Ben benieuwd wat de rest van de reis jullie zal brengen. Veel plezier met zn tweeen en geniet er van!!

• 05 Juli 2009 - 16:56

Jantiene:

Niekie!!!! Wat een avontuur al weer, nog maar net de deur uit en het begint al :D Ik hoop dat je een voorspoedige reis hebt en dat je lekker veel cultuur kunt opsnuiven!
    kHoop dat je je eigen wc-papier hebt meegebracht..haha. Take care en have fun! Groetjes aan Arno!
    Liefs 10

• 05 Juli 2009 - 19:15

Hilco En Bettie:

Hallo Annieke en Arno,

Ben ik zo snel genoeg met een reactie?
    We zijn niet jaloers op je ongemakkelijke vlucht maar wel op wat je allemaal hebt gezien en nog gaat zien.
    Moeten we inplaats van dropjes nu maar pleepapier naar je opsturen?
    Groetjes van je buurtjes

• 06 Juli 2009 - 11:55

Johan & Linda:

Wij dachten laten we direct maar je site checken en ja hoor...er staat al een verhaal! Tsja...dat onsmakelijke, bereid me maar goed voor als ik naar China ga, haha, want daar zal het niet veel beter zijn denk ik... Heel veel plezier met zijn twee!!
    Groetjes van de lampen ophangers!

• 06 Juli 2009 - 16:54

????:

hé, hoe was het verrassingspakket voor onderweg??????