M'n rugzak en m'n tentje mee de vlinders achterna! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu M'n rugzak en m'n tentje mee de vlinders achterna! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

M'n rugzak en m'n tentje mee de vlinders achterna!

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

07 September 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!

Eindelijk ben ik weer aanspreekbaar. Ik ben nu alleen in San Diego de anderen zijn vertrokken alles volgens plan, maar ik zal bij dag 1 van waar ik gestopt ben beginnen. Ik heb een 10 dollar kaart en goed internet dus zal een behoorlijke inhaalslag doen.

Ok,waar waren we... San Fransisco. 's Ochtendsvroeg op weg met onze koffers naar het autoverhuurbedrijf want we gaan de nationale parken verkennen. En ik weet niet hoe we het voor elkaar kregen maar San Francisco is heel groot en we zaten maar 2 straten (blokken) van het bedrijf af.
Dus wij op pad. Met dank aan Marjan want die had een hele goede tip gedaan, dus geen dure auto, thx! We kwamen daar aan met onze grote koffers ed, zijn mensen over het algemeen nooit zo blij mee in een gebouw, de man gaf ons korting zodat Petra en ik allebei konden rijden, omdat ik nog geen 25 ben zou het duurder zijn maar we werden dus gematst. Toen moesten we naar beneden naar de parkeergarage om de auto op te pikken. En sja.... je bent in Amerika... en onze auto was... iets te groot voor ons. Niet dat het nou een SUV was oid, maar zeg maar een dikke audi, een Dodge Avenger oid. We zagen dat niet helemaal zitten over de bergweggetjes, dus we wilden ruilen, was niet mogelijk, dit was de kleinste auto... Hmmm.... Dan toch maar proberen. Petra zou in San Francisco rijden ze heeft zelf een Skoda (waar ik altijd hele flauwe grappen over maak, maar ik verwarde het achteraf met een Lada) Dan zit je in zo'n auto en hoe verstel je dan de stoel? DAt gaat niet klik klik maar allemaal automatisch, wat een schik.
Over de Bay Bridge (kreeg ik nog een telefoontje dat Marja inmiddels ook een Bachelor is!) Toen op naar Yosemite nationaal park.
Wat een luxe als je een auto hebt, vergeleken met een bus, geen gezeul en stoppen waar je maar wilt. Eerst moest er nog ff een tent gekocht worden, dat waren geen dure grappen en eten en water natuurlijk en niet te vergeten Marshmallows, Hershey chocola en Graham crackers voor de S' Mores.
Onderweg kwamen we door een cowboydorp, met een cowboymuseum Oakland geloof ik, natuurlijk ff foto en weer verder. Tis trouwens niet net zo als in de films hoor, helaas.
Yosemite was nog wel iets verder dan we dachten maar tegen de avond waren we daar en hadden we een hele mooie kampeerplek gevonden en wie stond daar op onze plek? Een deer, dat is geloof ik een ree! Heel mooi. We gingen kamperen voor een grote rots wel op een kleine camping hoor (dat betekent dat er vrije plaatsen zijn en een vuurplaats, niet zoals in NL). Ook is er een bearbox waar je al je eten in moet doen, want de beren kunnen 's nachts komen en je auto open breken omdat er eten in zit, dus is het beter om het in een stalen box te stoppen. Spannend. 's Avonds tent opzetten, hout sprokkelen en kampvuur, s'mores onze breezers en naar bed! Heerlijk geslapen en 's ochtends ontbijt op de grote rots!
Daarna echte Yosemite in, naar de valley, super mooi, een grote Dome, een rots in de vorm van een halve maan erg mooi. Een rivier die door het park stroomt, daar zagen we nog een lobster een kreeft?? Het park is vooral beroemd om zijn watervallen, maar helaas waren er al heel veel droog. Zo'n Amerikaanse vakantie gaat trouwens zo, rijden en dan bij de look-outs uit de auto foto en weer verder.
In het bezoekerscentrum kwamen we er toevallig, via de ansichtkaarten, achter dat de beroemde Sequoia's (dikke bomen) onderin Yosemite zijn en maar een paar 'beroemden' in het Sequioa National Park. Dat zagen we dus net op tijd. Wij naar dat gedeelte van Yosemite, in een souvenirwinkeltje vroegen we aan een man hoe we bij de beroemde Sequoia-tunnel kwamen. En hij wees op een foto van een auto in een tunnel (de ansichtkaart die wij gezien hadden) 'bedoel je die?' Jaha... die bedoelden we. 'Och...das nou jammer'zei hij'die is nou net neergevallen' Wij geschokt, wanneer dan toch. 'In 1968!' Was zo grappig, weet niet of de humor wel over komt...
Maar we hebben dus wel een andere tunnelboom gezien waar je niet met de auto onder kon, maar waar je onder kon staan en natuurlijk hebben we een foto. De bomen zijn echt ongelooflijk hoog en dik (stiekeme note, in Australie zag ik ze groter...)
Daarna gingen we op weg naar King's Canyon waar we eigenlijk wouden slapen, maar we besloten maar ergens halverwege te gaan slapen. Dat betekende eerst zo'n 4 uur rijden, rond 12 uur hadden we een campeerplek gevonden en weer een geweldige plek aan het water. We zagen vanuit de auto op onze plek een ringstaart (geen idee in NL, soort wasbeer??) En toen we onze tent hadden staan en eindelijk zaten zaten we ogen vanaf een rots vlakbij, oei... geen idee wat het was, maar gewoon veel geluid maken. Toen in de tent, het was daar ongelooflijk heet en drukkend en in de verte onweerde het. Toch besloten om het zeil maar niet over de tent te doen, maar bij ons te houden, want dan zouden we smelten.
Bij aankomst op de camping, was er een bord, pas op voor de mountainlion! Jaja.. als het geen beer is, is het een leeuw. Niet gezien gelukkig!
Midden in de nacht, onweerde het vreselijk! Wow... niet normaal, wij uit de tent om zeil er over te doen. Gelukt. Het regende en het waaide, het was doodeng maar we hebben het overleefd. En om 7 uur 's ochtends werd ik wakker van mijn telefoon. Hij rinkelde, ja maar in het engels antwoorden, bleek het een Nederlander te zijn die het verkeerde nummer had. Heel apart zo in de middle of nowhere.
's Ochtends konden we douchen, want er was een douche op de camping.
Volgende dag eindelijk op naar King's Canyon, mooi park, maar eigenlijk geen echt hoogtepunt, dat kwam ook omdat het de hele dag regende/miezerde. Daarna op naar Sequioa dat is eigenlijk samen 1 park. Daar gingen we slapen op een camping. Hier waren wat meer mensen en zij vertelden ons, vergeet niet je eten in de box te doen, want wij zagen vandaag een beer. Wow... nu weer een beeralarm dus. Niet gezien gelukkig. En na een kop noodle soup en s'mores als toetje gingen we slapen. 's Nachts was het trouwens behoorlijk koud, al mijn swetchshirten kwamen er aan te pas.
Volgende dag deden we nog een klein stukje van Sequioa en toevallig ontdekten we een andere tunnelboom. Deze was omgevallen, maar... we konden er met de auto onder door rijden, zo gaaf! Nog wat crazy pictures gemaakt met de sequioa (das mijn nieuwe hobby crazy pictures, van Petra geleerd) en daarna een lange rit. We moesten om de parken heen, wat we niet verwachtten want we dachten dat er wel een weg door zou gaan, maar die stopte halverwege. Dus rondrijden
Op naar Death Valley. De heetste plaats op aarde en geloof het of niet, toen wij daar aankwamen.... regende het! Death Valley is op zich niet heel bijzonder, dood land, maar omdat het een beetje regende zagen wij de regenboog, dat was echt heel bijzonder! En een supermooie zonsondergang. We dachten dat we een zoutvlakte zagen, maar nadat we geproeft hadden bleek het opgedroogd/uitgedroogt zand te zijn. We wilden hier niet slapen dus maar weer verder. Langs de rand van Las Vegas, zag er gaaf uit, maar dat bewaren we voor later. We moesten in de richting van Zion.
We besloten ergens te slapen, wat we tegen kwamen en op de kaart zagen we de Valley of Fire, een Statepark. Dat maar proberen, we hadden geen idee. Maar toen we onze camping zagen... helemaal geweldig, helemaal tussen de rotsen (net als de Olga's in Australie) zo gaaf en daar mochten wij kamperen je kon er gewoon tussendoor rijden wow.... Toen we wakker werden was het nog veel mooier, echt een supermooie 'per ongeluk gevonden' kampeerplek.
In de morgen besloten we nog ietsje langer hier te blijven, we gingen naar het visitors center en we reden een mooie weg. Hele mooie rotsen en uitzichten. Een beroemde was de olifant rots, we moesten er heel lopen, bleek achteraf dat we er al langs gereden waren, beetje jammer. Maar was gave rots. Toen op naar Zion nationaalpark. We gingen door een grote tunnel, verder was het mooi, maar we waren die dag al verwend met Valley of Fire. En we zouden voor een deel met een Shuttlebus moeten en dat hebben we niet gedaan. Wel een tochtje gedaan naar een plek vanwaar we de hele Valley konden over zien, heel mooi.
Op naar Bryce Canyon, weer een super mooie kampeerplek gevonden. Tent opgezet en op naar de canyon zodat we de sunset konden zien, net ietsje te laat, maar de canyon was adembenemend! Wauw!!! Echt super mooi! Gave stalagtieten?? Zeg maar ijspegels rechtop van rots, rode rotsen, heel gaaf. Een Nederlander die toevallig naast me stond noemde het het Nederlands Elftal. Super mooi om te zien.
Op de terugweg naar onze tent zagen we een Rodeo, helaas was het net afgelopen, dus we konden niet gaan kijken, maar ik heb wel een foto met het bord. En nog in een soort cowboywinkel, heel toeristisch helaas, wat kaarten gekocht. Helaas geen mooie cowboy gespot... dat was onze missie.
Trouwens even tussendoor, op de eerste dag van de autotrip, zat Petra net aan mij te vertellen toen ik vroeg of we cowboys zouden zien dat dat waarschijnlijk onmogelijk was. Dus ik dacht het zal wel net zoiets zijn als dat alle Nederlandse boeren op klompen lopen, maar nog geen 2 minuten later zagen we 2 cowboys in het land! Helaas geen foto. :(
Toen we naar bed wilden, kwam ik er achter dat ik mijn beresokken/skisokken nog in de auto had liggen. Dus ik opende onze supersonische auto, das trouwens niet zo grappig in de Nat. parken want hij toeterd als je m op slot doet. Ik deed waarschijnlijk iets verkeerd want het alarm ging af! Toeteren dat ding! Wat te doen, ik nam 1 grote duik in de tent, drukte op wat knoppen van de afstandsbediening en gelukkig naar een minuut was het afgelopen. Echt niet grappig...
Volgende morgen gingen we weer Bryce Canyon in. Heel gaaf! Mooie uitzichten en super mooie rotsen. Toen op naar de North Rim van de Grand Canyon. Deze kant is niet zo toeristisch, maar omdat het Laborday weekend was (soort dag van de arbeid Amerikanen hebben lang weekend en gaan er allemaal op uit) zouden we wel moeten reserveren. Dat was niet zo makkelijk per telefoon dus we gokten het er op en we zagen weer een super mooie kampeerplek. Ik heb mijn handelsgeest nog ff gebruikt, slaapzak en matrasjes verkocht aan de eigenaar, zodat we voor half geld mochten... Nadat de tent stond en we onze macaroni gegeten hadden op naar de Grand Canyon. Wow... groot! Mooi om te zien en helemaal bij sunset. Allemaal romantische stelletjes daar en iedereen klom op de rotsen, dan wij natuurlijk ook. Mooi uitzicht, super mooi om te zien grote canyon. Het is heel gevaarlijk om in de canyon te gaan het kost je een dag en er was een bord dat er een jonge vrouw overleden was, die in goede conditie was maar niet genoeg water had.
Terug naar onze camping, die we niet konden vinden, zo'n 20 kilometer gereden voordat we hem eindelijk vonden. Onze alcohol gedronken en naar bed. Laatste nacht in de tent.
Volgende dag om 6 uur 's ochtends vertrokken. Op naar de South Rim van de Grand Canyon. Mooi om te zien, wel toeristischer maar erg mooi. Meer mooie outlooken en makkelijk om heen te rijden. Helaas moesten we opschieten want om 6 uur 's avonds moesten we in Las Vegas zijn om de auto af te leveren. Dus dat was racen. Over de Hooverdam geweest, grote stuwdam, zo Amerikaans, 1 grote toeristische attractie.
We zouden het maken om op tijd in Las Vegas te zijn, maar we moesten nog tanken en natuurlijk altijd als je geen tijd hebt wil het niet. Dus we moesten aantal keer opnieuw proberen omdat de pomp niet wou. Een uur te laat ingeleverd, maar gelukkig werden we gematst op het vliegveld.

Ok dat waren de parken! Niet zoveel grappige anekdotes als met Greyhound. Ja... we misten Greyhound :P Maar het was een geweldige trip! Ik heb er echt was genoten!

Wordt vervolgd!

Groeten Annieke

  • 07 September 2007 - 07:06

    Yes,daar Was Die Dan:

    wij zaten al weer lang te wachten op een nieuwe story. Leuk hoor, Nog even genieten en dan naar huis.
    xxx ons allemaal.

  • 07 September 2007 - 11:38

    Alie En Geert:

    Hoi Annieke,
    Hadden al lang naar je verhaal uit gekeken hebt het nu nog niet gelezen, doe ik vanavond even. Geniet nog maar even en weer veel succes gewenst.
    Groetjes van ons Geert, Alie, Annelies, Bertien en Maryse

  • 07 September 2007 - 11:41

    Linda:

    Leuk te lezen, het parkenverhaal! Ik zat ook al te wachten op de ervaringen!! Wauw wauw super leuk zeg, ik kan niet wachten om ook eens te gaan rondtrekken!! Veel plezier nog de laatste week en tot gauw!!!

  • 07 September 2007 - 13:47

    Ine:

    Hey Annieke,

    Wat leuk om al je ervaringen weer te lezen. Je bent volgens mij nu écht meisje-meisje af. Haha!
    Volgende week kom je dus al weer. Ik ben erg benieuwd naar de Live verhalen. Heb Bettine nog gesproken (moest 's morgnes invallen in de groep waar Bettine 's middags voor vast werkt :)) We waren het er overeens dat we binnenkort weer wat met z'n vieren af moeten spreken.
    Dan kun je ook mooi de foto's laten zien, want die heb je nu nog nergens op staan toch?

    Ik wacht met smart op je vervolg. Nog heel veel plezier en doe kallum an!

    Dikke kus Ine

  • 07 September 2007 - 16:22

    10:

    Beeeeregaaf! x10 Lijkt me wel luxe zo'n grote auto hoor! En jammer van die cowboy ;) x10

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 58068

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: