California Dreamin'! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu California Dreamin'! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

California Dreamin'!

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

28 Augustus 2007 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal!

Ben ik weer, nu vanuit het supermooie San Fransisco in Calafornia!
Niet zoveel mensen hebben mijn verhaal nog gelezen, dan is de motivatie om te schrijven meestal minder, maar typ toch maar een nieuwe want morgen gaan we de parken in!

Ok, vanaf Salt Lake City.
Salt Lake City was eerlijk gezegd weinig bijzonders we hebben t Olympisch stadion gezien, nog wat andere gebouwen. Maar verder was de fun er aardig af omdat we de hele dag met onze bagage moesten sjouwen. Want ja... veilig daar, geen lockers nergens, en denk maar niet dat we het ergens anders achter konden laten want stel je voor dat er een bom in zat. Nou ja.... dikke onzin natuurlijk, want wie wil nou een bom daar plaatsen weinig te beleven daar.
Ok, het was een mooie stad zo tussen de bergen. En 's avonds met de bus.

Ja maak je borst maar nat voor Greyhound experience nr. 56 oid. Dat gaan we missen volgende week. We namen de nachtbus vanuit Salt Lake City 15 uur naar San Fransisco (SF). Aardig lege bus dus allemaal een eigen bank. Maar voor mij zat een jongen van rond de 30 en hij gaf mij een kauwgom (ik heb nu ontdekt, al mijn gesprekken wanneer ze snoep uit gaan delen dan willen ze praten) dus ok wat gepraat. Erg leuk trouwens. Toen kwamen we op z'n werk.... je raadt het nooit... doe een gok... hij werkt in Gold mine! Een echte goudmijn! Zo gaaf! Nou ja... goud is onder de grond niet echt goud, maar toch. Heb m behoorlijk uitgehoord en dat was heel interessant. Ze boren gaten en dan laten ze delen springen met dinamiet. En dan de speciale zwarte stukken is goud, dat gaat naar boven, ze stampen het oid en dan heb je goudpoeder. (tis best lastig luisteren naar de stoel voor je, boven het geluid van de bus uit, in engels)
Hij verdient zo'n 28 dollar per uur dat heel veel was volgens hem want hij had verder geen opleiding afgemaakt. Maar het is heel gevaarlijk. Hij heeft in 5 jaar 5 vrienden/collega's verloren. Ik kan het me niet voorstellen, maar hij verteld me ijskoud het is net zo gevaarlijk als de straat oversteken. Nou ik schrok er behoorlijk van. Verder heeft hij een vrouw en een kind, dochter van 6. Dus toen hebben we wat over school gepraat. Hij dacht dat we in NL engels praatten dus ik voelde me zeer vereerd, hij dacht dat we alleen een soort dialect hadden. Ook erg verrast dat we geen mijnen in NL hadden.
Ok, nu komt het schokkende deel. Hij reisde nu vanaf Denver. En net vanaf het punt dat ik wou vragen waarom hij dan met de bus ging en niet met de auto kwam de aap uit de mouw. Hij moest voor het gerecht in Denver verschijnen. Ik snapte het niet helemaal, maar ze hadden z'n rijbewijs afgenomen en nu was hij een aantal keren gepakt op rijden zonder rijbewijs. En nu moest hij vanaf 5 september 30 dagen naar de gevangenis. En hij was blij want het kon 18 maanden zijn. De rechtster (het was een vrouw) had hem geadviseerd om maar een fiets aan te schaffen. En toen kregen we het over de gevangenis, hij was daar al eerder geweest. En het was niet heel erg want ik geloof dat hij zei dat ze overdag gewoon naar het werk gingen, naar het gewone werk, maar volgens mij krijgt de overheid daar het geld dan van. En dan 's nachts worden ze opgesloten in hun oranje pakken in de cel. Maar het was niet heel erg want je kon er veel lezen en het was eig best relaxed. Voor z'n vrouw en z'n kind was het erger.
Nou denk je misschien wat gevaarlijk zo'n Greyhound bus, maar t was echt een hele leuke vent, zag er leuk uit, big smile ;) en deed gewoon. Maar goed, je hoeft niet heel veel verkeerd te doen om in de gevangenis te komen in de VS.
Daarna een behoorlijk goeie nacht geslapen eigenlijk, omdat er zoveel ruimte was in de bus.
Toen we om 10 uur 's ochtends een stop hadden en we even gauw uit de bus konden, kunnen we normaal gesproken zo weer in de bus omdat we 'reboarders' zijn, we waren al in de bus. Maar dit keer moesten we wachten in de rij van een greyhound iemand.
En toen zou de bus bijna vertrekken zonder ons. Dus wij gauw vragen aan mensen. De buschauffeur kwaad waarom we niks zeiden, maar dat hadden we wel gedaan. Kwam er op neer, dat er nog 1 plek vrij was en dat wij met 3 waren en onze spullen alles was in de bus. Dus gemieterrrr... buschauffeur wat mensen vragen en toen kwam het er op neer dat we maar op de grond moesten zitten tot de volgende stop die binnen een uur zou zijn. Dus gelukkig hadden we geluk.
En kwamen we aan in San Fransisco, wauw! Groot!!! Helaas aardig koud, zo'n 15-18 graden maar het lijkt heel warm. We konden nog niet gelijk naar de vrienden van Petra, dus we hebben wat rondgekeken. Zag er allemaal leuk uit. 's Avonds naar haar vrienden helaas een heel eind de berg op met onze koffers, behoorlijke bergen hier in de stad. Haar vrienden Lenka en haar man Matt, wonen in een klein appartementje, heel leuk. 's Avonds namen ze ons mee voor een kleine tour. Ze zouden ons de stad wel even laten zien. Ze zochten het grootste hotel op en namen de lift naar boven 'doe gewoon net alsof je hier hoort' zeggen ze dan. Vanaf daar een geweldig uitzicht over de stad. Nog wat andere jet-set hotels bekeken, echt niet normaal ik weet de namen niet, maar ze liepen gewoon naar binnen, en het was echt super chique, helaas was mijn camera vol.
Daarna gingen we eten. Sushi. Nog nooit gehad. Seafood, hou ik helemaal niet van maar daar leer je wel mee om te gaan hier in de US. Sushi is vis in een rijstrol. Soms rauwe vis, soms gekookt. Aal... iel... Kwamen we daar krijgen we een paar kleine bordjes, sterke liqeur. En ja... ik moet wel met al die oost-europeanen hier, ze voeren me wodka bij de vleet. En Baileys? Dat is een ladydrankje...hmmm... Maar goed Sushi, Japans, niks geen mes en vork gewoon met stokken (gelukkig hadden ze me dat in Australie al geleerd) en als salade? Zeewier..hmm... erg interessant, niet mijn favoriet maar ik heb het geprobeerd.
Daarna slapen met z'n allen in een 2 persoonsflat. Lenka haar zus is hier ook. Dus wij slapen op de grond met onze matrasjes.
Vandaag nam Lenka ons op sleeptouw. Begonnen met autohuurbedrijf checken. Hadden we geboekt op internet met dank aan Marjan! Zeer goedkoop kan het nog steeds niet geloven, maar ze zeiden dat het klopte. Toen op naar Chinatown, erg druk en eten dat ik nog nooit eerder heb gezien.
Op naar een filosoof had alleen geen idee wie het was. Jack Karouac oid. Van de hippies.
Toen op naar een grote toren van waar we de hele stad konden zien, Telegraph hill. Daarna naar Lombard street. Een hele stijle straat met haarspeldbochten, anders was hij te stijl. Heel mooi met allemaal bloemen.
Toen naar Fisherman's warf. Allemaal leuke winkeltjes. Soep in een uitgehold brood gegeten typisch SF zeggen ze.
Walrussen gezien, gewoon in een werf, heel apart, leuk!
Daarna naar een soort griekse tempel. Heel mooi en groot,maken ze veel bruidsfoto's. Bus naar Golden Gate Bridge, helaas heel mistig, dus we konden t niet echt goed zien. Er wel ff opgelopen en het was heel groot! En koud... wow...
Daarna met de cabelcar, dat zijn soort trammen hele ouden die aan een kabel naar boven worden getakeld als het ware. Omdat de straten zo stijl zijn op sommige punten. We wouden nog naar de Levi's winkel, want hier komen ze vandaan, maar helaas te laat. Heel veel gezien in 1 dag.
Net ff Thais gegeten. Erg lekker!
En nu naar bed. Morgen op naar de parken. Eerst Yosemite (thx Linda) en dan een boel meer en dan Las Vegas en Los Angelos!

Groeten!

Ennuh... blijf reageren!

  • 28 Augustus 2007 - 08:29

    Anne:

    Heeeeee... Wat een verhalen weer! Iedereen is denk ik weer druk met werk en school en daaglijks leven en vergeten een berichtje naar je te sturen! Valt me trouwens mee dat je nog zoveel verhaaltjes kunt schrijven, ik dacht dat je niet zoveel beschikking had over een computer... Nouja, het blijft leuk om verhaaltjes van je te lezen! Heel veel plezier nog! Doeiiii Liefs,

  • 28 Augustus 2007 - 09:10

    Hilco En Bettie:

    Hallo, tegen die verhalen van jou kunnen we gewoon niet op. We beleven hier niet zo veel, het spannenst was de hond die uit de bosjes kwam toen ik erlangs fietste, werd terug geroepen dus niks gebeurd. Gelukkig. Maar we lezen met veel plezier je verhalen Pakken er soms de atlas bij om te kijken waar alles ook alweer ligt dus blijf schrijven als je kunt. Groeten vanaf W W

  • 28 Augustus 2007 - 09:32

    Jennette:

    Hoi Annieke, Zo weer helemaal bijgelezen met die leuke verhalen.
    Hier is verder weinig nieuws te melden.
    De jongens zijn weer naar school gefietst vanmorgen na een lange vakantie.
    Nog veel plezier op je verdere reis.
    Groeten van ons.

  • 28 Augustus 2007 - 14:46

    10:

    Hoihoi! WEl blijven schrijven hoor! Ik vind het allemaal hartstikke leuk :D en het klinkt vet cool! kBen vandaag voor t eerst naar de stage geweest: 28 leerlingen, dus das een mooi aantal! Morgen krijg ik te horen wat er allemaal van me wordt verwacht, dus ben benieuwd! MAare wanneer kom je precies weer dan? Nou have fun en tot horens! x

  • 28 Augustus 2007 - 15:27

    Janko:

    Tjonge, wat een gereis Annieke. En wat een indrukken. Ik heb net weer een aantal verhalen gelezen: leuk! Have fun daar en blijf schrijven!

    Groetjes,

    Janko

  • 28 Augustus 2007 - 20:36

    Je Familie:

    nou wij zaten al weer op een nieuw verhaal te wachten hoor, en vinden het elke keer weer boeiend. Er zijn dus geen georganiseerde reizen daar?? Kom je 's middags om 2 uur aan op Schiphol??
    Tot de volgende reactie maar weer,
    doei, xxx van ons allemaal

  • 29 Augustus 2007 - 14:26

    Linda:

    Mooi dat je wat kunt met de tips van mijn oom. Toen ik erover begon kwamen de verhalen los...en ik realiseerde niet dat 't inmiddels 9u tijdsverschil was, haha, sorry!! Wat maak je toch veel mee zeg, je kunt er wel een boek vol over schrijven!! super leuk om te lezen hoor!!

    Veel liefs en tot gauw!!

  • 29 Augustus 2007 - 20:19

    Jacoby:

    dag Annieke
    Wat beleef je veel, het is een heel werk alles te lezen stel je jou voor, jij beleeft het ook nog allemaal, je heb er gewoon een dagtaak aan, maar vooral doorgaan, want het wordt voor mij nu nog herkenbaar ook. Ben ook heel benieuwd naar Las Vegas Niet al je dikke Domo centen erdoor gooien hoor. Anne heeft wel gelijk iedereen heeft het weer veel drukker Veel liefs Jacoby

  • 31 Augustus 2007 - 16:21

    Evelien:

    Hoi Annieke,

    Hier ook eens een reactie van mij. (mooi op tijd he!haha).
    Wat een werk om al je verhalen te lezen, maar leuk te lezen wat zoal je belevenissen zijn. Je hebt in ieder geval talent in het schrijven.
    Gisteravond weer de 1e muziekavond gehad.was weer leuk, wel even weer wennen na zolang niet gespeeld te hebben.
    Nog een paar weekjes en dan ben je ook weer van de partij begreep ik van Jacoby en Fiona.
    Veel plezier nog komende weken!

    Groetjes Evelien

  • 31 Augustus 2007 - 19:49

    Corine:

    In een woord: GEWELDIG!
    Ik moet morgen laatste dagje werken... En dan maandag naar jouw oud-collega's...

    Groetjes!

  • 02 September 2007 - 03:12

    Annieke:

    Hey alles goed hier! DRuk morgen G Canyon! Tis super mooi! Dikke huurauto ;)

  • 02 September 2007 - 16:03

    Opa En Janny:

    heb je de glazen brug in grand canyon ook gezien, vraag Janny.
    Nog heel veel plezier toegewenst.

  • 02 September 2007 - 16:47

    Marjan:

    Hoi! Ik hoop dat de huurauto goed bevallen is en dat ik geen verkeerd advies heb gegeven :( Ik heb je net gemaild over het laatste stuk van je reis, geef je snel een reactie? Dan komen er wat tips jouw kant op! Geniet ervan meid, tot 't laatste uur dat je daar bent!

  • 06 September 2007 - 12:59

    Linda Kort:

    hey annieke..
    hartstikke leuk allemaal joh!!
    geniet er nog maar even van want voordat je het weet moet je al weer terug..
    heb net een inhaalslag gemaakt met je verhalen te lezen.. (was op vakantie)
    nou, veel plezier nog.

    Groetjes linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 58062

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: