It's all about the Stars! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu It's all about the Stars! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

It's all about the Stars!

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

08 September 2007 | Verenigde Staten, Hollywood

Ja... en toen... Boekten we een busticket van Las Vegas naar Hollywood. Ja hoe vind je dat. Ene nacht slapen in een tent bij Grand Canyon, volgende nacht in groot hotel in Las Vegas en dan in een hostel in Hollywood.
Dit was de eerste keer dat Greyhound niet meewerkte we moesten 5 uur op de bus wachten.
Toen kwamen we 's avonds laat in Hollywood aan. En denk nou niet, wow wow.. Hollywood glitter and glamour tis gewoon een stad. Meestel kom je met Greyhound op niet zulke leuke plekjes aan, maar tot onze verbazing waren we na 50 m lopen al op de walk-of-fame. De sterren op de vloer. Erg leuk om te zien. Toen maar een taxi genomen naar ons hostel. En het hostel was heel relaxed. Leuke patio, allemaal relaxed mensen en je kon er drinken. Ideaal. We sliepen bij 2 rusische jongens op de kamer. En mensen uit Tsjechie en Polen hebben het niet zo op Russen. Maar die jongens waren geloof ik de hele tijd stoned, want er lag cannabis op het balkon. Volgende dag zouden we van alles doen, maar 's ochtends kwam petra tot de vreselijke ontdekking dat haar vlucht vrijdagmiddag was ipv vrijdagavond. Dat betekend dat haar binnenlandse vlucht van LA naar New York gewijzigt moest worden. Het koste allemaal wat stress, maar ik hoop dat ze nu veilig thuis is (I hope Petra is save home now, are you???).
Daarna gingen we met de stadsbus op pad. Gestopt op de Walk of fame. Nog op de foto met Elvis, kreeg ook nog een kus van hem ;) allerlei bekende stars gezien en handen en handtekeningen in de stenen. Maar geen Brad Pitt, helaas. Daarna met de Metro, waar helemaal niemand was heel apart naar Universal Studio's. Entree was 60 dollar en dat hadden we niet over voor een halve dag. Dus gingen we wat eten in een soort cowboysaloon. Heel gaaf want onze ober kwam de hele tijd met ons praten 'I like your accent' dat is zo ongeveer de meest gehoorde zin tegen ons. Na onze hevige maaltijd op een houten bord, kwam hij met een toetje aan, had hij voor ons betaald.. zo lief! Ennuh... hier in Amerika heb je bij de Cola enzo altijd gratis hervullingen. Altijd handig om te weten, als ze maar nieuwe neer blijven zetten.
Daarna gingen we op naar Beverly Hills, wat niet echt groot succes was, heel lang in de bus. Toen naar Santa Monica, waar Bay Watch opgenomen is. Erg gaaf! Toen weer terug naar de Walk of fame waar we Hollywood letters wilden zien, maar die waren niet verlicht in de avond. Hmm... alles is altijd verlicht hier en dat natuurlijk niet. Zo apart, maar ik zal maar vast verklappen ik zag het de volgende dag op weg naar de bus.
En 's avonds natuurlijk.. ja wat wil je met een Pool en een Tsjech op stap die elke keer zeggen als ze verkouden zijn dat ze Wodka nodig hebben. Moest ik toch echt aan de Wodka jus. En dat hakt er meer in dan een Breezer hoor. Maar wel dikke schik gehad op onze laatste avond. En 's nachts om 4 uur, helaas moest Petra al weg. Zo erg... was zo zielig... En volgende morgen om 9 uur moest ik weg. Daarna zou Anna weg gaan. Helaas, einde aan onze gezamenlijke reis. Maar we hebben het echt geweldig gehad.

Toen ging ik alleen op pad naar San Diego. Ging allemaal super. Zat naast een rapper en dan vraagt hij opeens heb je de Bijbel gelezen? Heel apart maar heel gewoon in Amerika.
Daarna op weg naar het hostel. Heel relaxed hostel. Overal muziek, beetje lounge muziek. Boven grote uitgaansstraat. Allemaal leuke restaurantjes en barretjes. Erg gezellig!
Het verhaal van gister komt een andere keer!

Tot gauw!

Liefs Annieke

• 08 September 2007 - 18:10

Marja:

Jow.. gezellig naast zo'n rapper! Hoe weet je dat het een rapper was dan? Rapte hij? Of stond het op zijn voorhoofd? :P Grapje..

Wel jammer dat jullie niet tegelijk naar huis gingen! Ik had dat laatste weekje nog wel ff meegewild hoor.. maar ja, kan niet gemist worden :S

We zijn er al helemaal klaar voor hoor, om je op te komen halen! Hoe herkennen we je? :p

Groetjes

• 08 September 2007 - 18:12

Jacoby:

hallo hier Ruinerwold
    Moet je maar gauw een hart onder de riem steken nu je alleen bent je beleefd veel zeg, maar we kijken al wel een beetje uit naar je op de muziek. het is hier feest vanmorgen optocht, morgen tentdienst en zodadelijk naar de tent. Als je terug bent mag je wel een zaaltje gaan huren om iedereen alles te laten zien tot gauw he veel liefs Jacoby

• 08 September 2007 - 18:35

Het Thuisfront:

ik kan er niet tegen lezen zo snel volgen de berichten elkaar op, maar wel fijn om zo op de hoogte te blijven. Veel plezier nog.
    en tot zaterdag. xxx van ons allemaal.

• 09 September 2007 - 12:24

Petra "Tsjechie":

Hi Annieke,
    many greetings from the Czech Republic -
    after a long way from L.A., I´m finaly back at home (with Martin, our dog Bedy, in our house, in my bed,...;-) I slept almost all Saturday - day and night - jetlack is realy horrible :-/
    I miss you very much and I realy hope you you´ve got good time in San Diego - be carreful but enjoy your last week in America.
    Bye Petra

PS: ...what did you write about Vodka? ;o) ...It´s realy funny to see your website - don´t understand any dutch word but recognize some important things - like writing about me, see my horible picture with Steve at the fire, read about Vodka and now jump out of your stories and write myself to this pages ;-)))