Niet te geloven:Lost in een greyhound bus! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Niet te geloven:Lost in een greyhound bus! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Niet te geloven:Lost in een greyhound bus!

Door: Annieke!

Blijf op de hoogte en volg Annieke

22 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ja jongens t'is wat maar hierover later meer! Heb 20 minuten in bieb in denver! Alles ok!

Voordat we in Chicago aankwamen:
- Ik zat naast een rapper (ja we zitten meestal alle 3 apart zodat we bij het raam kunnen zitten en zo spreken we ook heel wat mensen) Vet lachen die vent. Hij rapte over Nederland zei die, maar hij wist niet waar het was. Amsterdam? In Canada? Nee in NL. Er is vast ook 1 in Canada anders had hij het niet geweten...
- In the middle of the high way, op een parkeerplaats stopt de buschauffeur de bus. Loopt naar achter in de bus. Wat zou er nou gebeuren? Moest plassen... ach ja... is menselijk!

Chicago:
-Niet helemaal het einde. Vies en erg onvriendelijk. Weet je de achtbanen in Six Flags en hellendoorn of de wildwaterbaan ofzo, beetje zo'n stijl, ouderwetse cowboy. Maar trappen overal en niet echt super.
-Wel mooi uitzicht van 96e verdieping! Wauw!

Op naar Denver:
-Ja en toen gebeurde het, net een hele discussie gehad dat we een vrouwelijke buschauffeur hadden (hebben we helft van de tijd) probeert ze om een file heen te gaan. Stel je voor een grote Greyhound bus op een weggetje dat net past tussen de mais, de mensen zullen wel denken. Naar een benzine station om te vragen en ja hoor... 2 uur vertraging. En dat geldt dan voor de volgende 24 uur.... Maar op zich wel lachen, want wij moesten toch hele dag in zelfde bus blijven.
- Meestal hele chagrijnige buschauffeuren. Alsof we koeien zijn, zo worden we de bus ingedreven. 5 minuten om te plassen ergens (met meer dan 20 vrouwen :() En gedraag je 'or I kick you out of my bus'. De WC-stops zijn soms echt sja... hoe zal ik het zeggen... weten jullie mijn schoonmaakcariere nog? Soms moest ik naar de grasdrogerij, weet niet of je een beetje een beeld hebt bij de wc's daar anders vraag Jelle maar. Maar zulken komen we hier dan ook. En dan zonder slot.
- We kwamen door St. Louis. Zei me niet zoveel, maar er is een hele mooie golden Arch to the West. Grote boog. Konden we super goed zien. We zouden een uur rust hebben maar helaas, je weet wel de vertraging.
- Op naar Kansas City. Ik kreeg een vrachtwagenchauffeur naast me. Erg interessant. Hij ging nu van North Caralina naar Kansas, truck oppikken, naar Las Vegas, San Fransisco, Seattle en op naar the East. Weet niet of je er een beeld bij hebt maar das t hele land door. Voor de liefhebbers onder ons:Wagens 80000 pounds das zo'n 30000 kg
is toegestaan. Mogen soms 70 m/ph das zo'n 112 km/h.
- Door Kansas in de morgen. Hoe het er uit ziet? Ik zag een T-shirt in de shop.
'Kansas: ik zie graan, graan, graan, dan een paar molens, verder weer graan graan graan, paar maisvelden, 's avonds weer graan graan graan graan. Skyskapers (wolkenkrabbers; hebben ze hier de gek mee, bedoelen ze de grote hoge graansilo's mee) en verder weer graan graan graan, volgende keer ga ik vliegen' Helaas, niet t-shirt gekocht, stupid.
Op zich wel mooi uitzicht, als in Limburg, beetje heuvels, maar verder alleen maar graanvelden, soms mais, dat waren ze met vrachtwagens aant hakselen. En een paar boerderijen. En soort ja-knikkers, waarmee ze water uit de grond pompen, bijna om de km denk ik.

Nu zijn we in Denver. Geweldig. Mensen zijn zo aardig. Iedereen wil ons helpen in Chicago was iedereen chaggie!
Morgen waarschijnlijk Rocky's!

En dan op naar Salt Lake!

Succes op werk en school! Ennuh... Jacoby hou me warm ;)
O ja, mams, ze vinden me zo praktisch hier. Allemaal van jou geleerd. Slaapzak opknopen met groot haarelastiek, plastic bestek later gebruiken, ansichtkaarten en folders bewaren.

De groeten maar weer!!!!

Tot gauw hoop ik!

Liefs Annieke!

  • 23 Augustus 2007 - 06:33

    Pa, Feddrik, Ma:

    Zo zie je maar, jong geleerd is "oud" gedaan.
    Feddrik lijkt het wel lachen om tussen die graan velden door te rijden met een combine.
    Sla je nog een cowboy of trucker aan de haak?!?!
    Wij zijn aan het eten,
    groeten ons allemaal xxx

  • 23 Augustus 2007 - 09:18

    Erika B:

    Hey klinkt gezellig allemaal. Maar euh je kent St. Louis niet. staat toevallig op mijn lijstje van stage plekken. dus onthouden he! Leek het je leuk!? have fun!

  • 23 Augustus 2007 - 10:10

    10:

    Stoer man! Je Engels zal nu wel brilliant zijn :D Nou toedeloe en doe ze de groeten daar! xxxx

  • 23 Augustus 2007 - 17:39

    Bossie:

    wat een verhalen weer, wel kort maar interesant om te lezen.
    veel plezier daar verder en geniet ervan.

    groetjes

  • 24 Augustus 2007 - 19:13

    Annie Mulder:

    hallo Annieke, ik moet jou de groeten doen van Annie, de moeder van Pita. Ze had zelfs vannacht nog aan je gedacht. Zij was samen met mij bij de kapper.Ze wilde je nog steeds een kaartje sturen. Ik zei doe dat maar niet meer ik doe de groeten wel van jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 58058

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: