Almost heaven West-Virginia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Almost heaven West-Virginia - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Almost heaven West-Virginia

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

17 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey guys!

Ben ik toch nog ff! Nog ff tijd om te typen, jaja...
Ik ben hier nu 9 weken, heb 8 dagen vrij gehad. Maar... iedereen denkt nog steeds dat ik Duits praat!!! En als ik de kinderen vertel dat ik uit The Netherlands kom denken ze Neverland... En nee!!! Ik ben niet Michael Jackson, ik kan de moon-walk niet eens!

Gisteravond begon mijn laatste day-off, op naar Virginia, nadat we eerst iedereen bij langs moesten wie de auto niet getankt had, zijn we op weg gegaan naar Virginia. Annieke de chauffeur en Marta de Pool en Katrin de Duitser. En Virginia is zo gaaf en niet zo ver en je bent uit Maryland, dus een ander landschap want rijden naar Washington (wat we meestal doen) is grote snelwegen met heel veel auto's. Virginia is rustig. Eerst over een ongelooflijk grote brug. En dan heb je de weg zo ongeveer voor je alleen. En in Viriginia mag je 65 miles per hour, dat is zeg maar 110 in plaats van 45 in Maryland wat 80 km/h is. Bergen, of hier noemen ze het heuvel, ok, wij noemen de Holterberg al een berg, maar dat kaliber zeg maar. Dus gaaf om te rijden, maar wel eng in het donker, want opeens houdt de weg op en gaat de heuvel naar beneden. Na 1,5 uur was ik het wel zat en gingen we naar een benzinestation, en zij wisten wel een camping. Erg goeie tip. Eerlijk gezegd ging toen de duitser rijden en was niet zo'n heel goed idee, dus ik besloot dat dat maar niet zo heel vaak moest.
Op naar onze camping. Was bij een wijnproeverij, groot zwembad. Geen receptie, of eigenlijk wel, maar geen mensen. Dus op eigen houtje wat zoeken. Geen probleem. Nog nooit zo'n luxe plek gehad, met vuurton vol moet hout en kranten, jaja en een eigen picktafel. Dus ideaal, we hadden onze gewone kampmatrassen die zijn normaal niet heel comfortabel maar voor camping, extra luxe. Nadat we gesetteld waren begonnen we aan onze in Virginia gekochte fles Smirnoff Ice voor 3 dollar (jaja...Virginia is heel goedkoop en je kunt overal drank kopen) onze chips van de canteen hier. Onze Pool dacht tot aan de camping aan toe, dat we niet serieus gingen kamperen (je weet wel dezelfde van het kanoen) dus shampoo, bodylotion, make-up alles mee. Maar het was bloedserieus en dat was ook geen probleem. Dikke schik en op naar bed. Veel muggen helaas, maar best geslapen.
Volgende dag op naar Wiliamsburg oude Engelse stad, de eerste stad die de engelsen hier bouwden toen ze voet aan land zetten in Amerika. En het was nu een museumdorp, zoiets als Orvelte maar dan 10x groter. Erg leuk om te zien. Nog leuker om de bakkerij eindelijk te zien om 12 uur want we hadden geen ontbijt. Allerlei oude winkeltjes, erg mooie oude gebouwen! Williamsburg was van 1706. Niet heel oud voor onze begrippen volgens Katrin de duitser, ze studeerd geschiedenis, want onze geschiedenis gaat veel verder terug, maar hier is niks oud, want er waren eerst alleen Indianen en die hadden geen huizen. We mochten niet in de huizen want we hadden geen pas, maar t was allemaal heel leuk om te zien. Mensen in oude kleren, paard en wagen, kar met stieren er voor. Leuk allemaal.
Daarna maar weer terug, want de Pool Marta houd niet van geschiedenis. Op naar de 3 uur terug rijden. Halverwege gestopt bij een megagrote Walmart. Goedkoop tanken in Virginia, scheelt 30 cent per gallon. Een gallon is ongeveer 3,8 liter. Het was daar 2,50 per Gallon, voor de liefhebbers in dollars.
Nog ff naar Cobb-island dat is hier vlakbij, daar ook ff gekeken en weer op naar camp. Laatste day-off was weer gezellig en interessant!

Amerika-special deel 3:
Voor de farmers onder ons. Heb vandaag aardig wat boerderijen gezien, ver van de weg, en grote silo's. De mais staat er nog steeds en het is alleen hoog waar schaduw is verder, erg lage mais ongeveer 1 m. Veel John Deer en New Holland trekkers.
John Deer is trouwens, jaja... je gelooft het niet een echt kledingmerk hier. Heel veel mensen lopen er in. En ja... precies hetzelfde teken en kleur, ik verzin het niet. In strakke shirtjes, gewone shirts of met 'country boy' zelfs in de luxe winkels in het winkelcentrum was het te koop. Heel apart.
Had ik al verteld dat hier serieus om de 3 mile die je rijdt een kerk is? En dat is niet overdreven.
Verder is iedereen heel aardig, iedereen wil je wel helpen, met van alles. Ze vragen allemaal waar je vandaan komt, en ik wil je niet teleurstellen, maar veel mensen hebben geen idee van The Netherlands of Holland. Maar Amsterdam kennen ze dan weer wel.

Als je wat wil leren over andere culturen en geschiedenis is zoiets als dit je ultieme kans. De feitjes:
Tsjechie:
- naamdagen, elke dag heeft een naam en als het jouw naamdag is ben je een soort van jarig
- 3 jaar zwangerschapverlof (!!!!)
- als je 'juf' bent, 'ben je een beetje gek, waarom zou je dat willen worden? Je wordt als de kinderen'
- zijn nog 'net' uit communinisme. Weten nog alles van, was vreselijk.
- nog 'oud' oude engels methodes, weten alles van grammatica maar moeilijk in spreken en luisteren
- geen attractieparken wenig goede radiostations

Duitsland:
- als je leraar wordt, wordt je na het behalen van je diploma door de overheid geplaatst ergens in je provincie. Maakt niet uit waar, gewoon waar plek is. Alleen als je getrouwd bent is de kans kleiner dat je moet verhuizen.
- leren veel over de Tweede Wereldoorlog (wat is niet helemaal verwachte)
- vieren heeeel uitgebreid als je 30 jaar wordt

Groot-Brittanie:
- ja... noem het geen engeland
- weinig reislustig, je weet wel, strand strand winkelen
- bijvoorbeeld hier, nog nooit in Washington geweest, want is eng... en ver... (wij zijn er al 4 keer geweest en brother Rogers house is verder, maar dat weet je niet als je geen kaart hebt ;))
- ze missen de thee en de chocola hier

Polen:
- ze houden van Wodka, en alles wat drank is
- ze houden van feesten
- en na zdrowie 'nasdrovnje' is proost!

Ok dat was het weer voor vandaag! Had toch nog ff tijd, neem het er nu maar van! Laatste dag!
Waarschijnlijk volgende week vanuit Chicago! En blijf reageren hoor, anders ben ik niet gemotiveerd om te schrijven... En dames is lees zeker jullie boekje (Anne ;))

Groeten Annieke!

• 17 Augustus 2007 - 06:44

Ine:

Hey Annieke,

Leuk om je verhaal weer te lezen en heel erg bedankt voor je kaart. Echt leuk!!
    Veel plezier met rondtrekken!!

Kus Ine

• 17 Augustus 2007 - 07:57

Pa En Ma:

Na de laatste avond donderdag meppeldag,
    die druk en gezellig was, verrast door je nieuwe verhaal. Zo worden wij van de verschillende culturen op de hoogte gehouden.
    Reisze xxx van ons allemaal

• 17 Augustus 2007 - 13:47

Marja:

Wat een leuk verhaal.. moest er weer erg om lachen.. Maar dan moet je maar ff een John Deer shirtje aan naar Skopje.. heb je iets om over te praten met 'Claas'.

Dit jaar helemaal DMD gemist! Het was de laatste keer al!! Ow ow ow.. de burgelijkheid treedt nu definitief in.

Wel scriptie ingeleverd.. scheelt weer wat gestress.. 28 augustus eindgesprek. hèhè.. dan ben ik Bachelor of Commerce.. Klinkt wel mooi hè!!

HEEEEEL veel plezier met rondtrekken! Ik blijf mailen..

Groetjes!!

• 17 Augustus 2007 - 14:34

Marja:

Oh ja, helemaal GEEN (vakantie)liefdes gehad?? Of mis ik nou een smeuïg verhaal?? Je hebt nog een maand.. dus wie weet wat komen gaat.. Wij hebben trouwens gezinsuitbreiding!! 3x raden hoe..

Groetjes maar weer

• 17 Augustus 2007 - 17:37

Fam. Westert:

Hoi Annieke,
    We hebben de afgelopen tijd regelmatig je verhalen gelezen, wat heb je veel beleefd! Heel veel plezier met het reizen de komende weken en een hartelijke groet uit het hoge noorden(Feddrik kwam gisteren hier nog op de koffie en een mooi bos bloemen brengen!).
    Groetjes,
    familie Westert, Staby, Denemarken

• 17 Augustus 2007 - 18:17

Christina Bakker:

Hallo Annieke,

Ook maar eens een reactie op je belevenissen, voor de motivatie om wel door te gaan met schrijven.... Alhoewel we niet zo gauw zullen reageren, toch lezen we regelmatig je verhalen. En zo zullen er vast meer zijn. Dus doorgaan met het opschrijven van je belevenissen. We genieten ervan...

Groeten,

Fam. Bakker

• 17 Augustus 2007 - 20:12

Alie En Geert:

Hoi Annieke,
    Net al je verhalen weer gelezen, wat een belevenissen allemaal en je vakantie moet nog beginnen.
    Zijn vandaag net terug gekomen van een weekje Kijkduin, het was er erg leuk en we hadden best goed weer. Maandag allemaal weer naar school, moeten we nog maar even niet aan denken.
    Jij heel veel plezier en succes met het reizen wij lezen het wel weer.
    Groetjes van ons allemaal!

Alie

• 18 Augustus 2007 - 08:30

Fiona:

Heb het mailtje met tips eindelijk verstuurd hoor! Hoop dat ie nog op tijd is! Veel plezier met je rondreis!

• 18 Augustus 2007 - 13:33

Bouke En Jennette:

hoi Annieke

Wat een leuke foto!dank je.
    We zijn weer helemaal bijgelezen op de site.
    De jongens zijn een paar dagen naar de Belgische Ardennen(dus het is erg rustig hier), aan de reacties te horen is het geweldig daar.
    Veel plezier met je verdere reis.

groetjes van ons

• 18 Augustus 2007 - 17:39

Hilco En Bettie:

Annieke

Bedankt voor je kaartje we waren erg verrast , veel plezier op je rondreis

groetjes,

Je buren

• 18 Augustus 2007 - 17:57

Linda Kort:

Hey annieke..
    Wat heb jij al veel meegemaakt zeg!
    Ik heb al je verhalen gelezen.
    Echt leuk man!!
    Hier gaat alles trouwens goed..
    Op de DOMO ook trouwens. Niet zoveel spannende verhalen hoor.. ha ha ha, het spannendste heeft jacoby al verteld..

Ik ben trouwens donderdag naar meppel geweest.. de donderdag-meppel-dag.. samen met jairo naar jacoby en fokko.. was erg leuk.

Maar heeel veeel plezier met je rondreis en ik lees je verhaal wel weer.
    Succes en we zien mekaar wel weer

groetjes Linda

• 19 Augustus 2007 - 17:43

Wietje:

Hoi Annieke!
    Leuk, die verhalen van jou te lezen.
    Ik volg ze allemaal en waan mezelf al een beetje in Amerika.
    Ik ben weer begonnen met zwemles geven na de vakantie. Ik mis je wel hoor, ik heb nu steeds verschillende niveau's in de groepen omdat we met minder personeel werken.Ik hoop dat het volgende week als de vakantieperiode voorbij is het weer wat beter geregeld is.
    Ik wens je nog heel veel plezier tijdens het rondreizen.Dat je nog veel mag zien en ervaren.
    groetjes Wietje

• 20 Augustus 2007 - 11:38

Corine:

Hey! Ook van ons super bedankt voor je kaartje! Heel erg leuk! Veel plezier met het rondreizen en ik hou je site in de gaten! Groetjes!

• 20 Augustus 2007 - 12:29

Caroliene:

hey Annieke,

Geweldig om alles te lezen wat je daar mee maakt.
    Heel veel plezier op je vakantie en geniet
    met volle teugen.

groeten caroliene