Night-life CSC! Long story... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Night-life CSC! Long story... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Night-life CSC! Long story...

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

14 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey Dutchies!

Ben ik weer, misschien wel de laatste keer vanaf de oude vertrouwde locatie hier. Want vrijdag gaan ze de computer er uit gooien en ik gok dat iedereen nog ff op internet moet. Woensdagavond en donderdag ben ik vrij, gaan we naar Virginia, Williamsburg, een soort museumdorp, lijkt me wel leuk! Dan vrijdag Carnavalday altijd aan het eind van de sessie, dan heel veel opruimen, zaterdagavond groot feest hier. Zondag rond de middag vertrekken we naar het busstation. Vanwaar we vanaf 5 uur 's avonds 18 uur in de bus moeten naar Chicago. Voor de duidelijkheid, de Tsjech Petra, de poolse Anna (kan ook beetje Nederlands) en ik. Daar blijven we een dag en dan op naar Denver en de rest staat op vorige pagina. Wel tips geven hoor (Fiona?)

En jullie weer bijna aan het gewone leven begonnen? Jacoby en fam mooi gehad? Iedereen weer zin in school en werk?

Eerst ff wat Amerikadingen:
Verder ja... Amerika andere kant. Energieverspilling, niet normaal. De eerste dag dat ik hier was zei hadden we het toevallig over de ozonlaag (geen idee hoe we er op kwamen) en toen zei een jongen daar geven jullie zeker Amerika de schuld van. Ik zei: ik zou niet weten waarom. Maar nu weet ik het. Alles blijft hier aan, lichten dag en nacht, ventilatoren, ook al kom je nooit in die kamer, iedereen heeft airco, er zijn gerust mensen die de douche niet uitdoen. Verder is alles verpakt als Mac Donalds, met tonnen papier. Alle 150 kids krijgen hier elke morgen melk in een eigen pakje melk voor de cereal (cornflakes) iedereen krijgt waterflesjes die overal rondzwerfen en tegen canteentijd kunnen ze snoep krijgen en er zijn niet veel kinderen die hun troep weg gooien, avond eten wordt geserveerd op wegwerpborden met teksten er op als 'do not litter' 'say no to drugs' 'always do your best'.
Kamp probeert er wel veel aan te doen, straf een kind geef hem 'trashduty' afval oppikken. Maar soms kan het meer. Tot aan de lunch is het heel goed, na ontbijt en lunch moet alles netjes zijn, wordt gecontroleerd, gooi geen eten weg. Maar dinner is een ramp.
Andere kant van Amerika is ze zijn heeeel nationalistisch. Elke dag vlag hijsen. Met 'Pledge of aligiance to the flag of the united States of America, and to the republic for which it stands, one nation under God indivisible with liberty and justice for all' (ik doe dit uit mijn hoofd omdat ik het elke dag 2 keer hoor, en ik zeg m niet eens op)En o ja, als de vlag de grond raakt moeten we 'burn the child' ;) Nee, maar eigenlijk moet de vlag ritueel verbrand worden.
Op elke auto zit hier zowat een sticker met 'we support our troups' of 'god bless america' of 'mijn kind voltooid een voorbeeldrol op school' jaja.....

Jaja... En nu het nachtleven hier. Het meisje waarmee ik in de cabin slaapt, piept er elke nacht tussen uit om (waarschijnlijk) met haar vriendje af te spreken. Heel interessant, ben er helaas nog niet achter waar de date is. Maar het stomme is dat ze aardig streng tegen ons doet dat we om 12 uur terug moeten zijn en zelfs piept ze er uit als ze eerst getest heb of ik slaap, door tegen m'n bed te trappen (we hebben een stapelbed) of mijn deken naar beneden te trekken. Op zich best grappig, als ik 'net alsof aant slapen ben'.
Zondagavond, super-sunday. Kinderen opblijven tot 12 uur. Om 11 uur gingen alle kids met hun dekens en kussen voor de cabin liggen om sterren te kijken. Vallende sterren. Heel gaaf, ik zag er op z'n minst 10! Zou het hetzelfde zijn wat jullie zaterdagnacht zagen?? Het grappige was, tegen de tijd 12 uur dat ze naar best moesten, was de helft van de kids in slaap gevallen. Ik maar roepen dat ze naar bed moesten, ik denk 'stomme kids' luister toch, maar ze sliepen....

Afgelopen nacht. Skull-island,campout. Ik kreeg een jongen mee, die dit jaar voor het eerst junior counsellor is helemaal gek op Skull-island (gaat bijna elke dag, omdat niemand anders het leuk vindt) Was ik erg blij mee, want je kunt geen lui figuur daar gebruiken, anders heb je geen vuur en geen boten op het strand. Nadat we waren aangekomen en hij het vuur het aangemaakt, jongens he altijd spelen met vuur, ging ik met de kids voor een hike. Hike is gewoon een stukje lopen. Op een gegeven moment stonk het ongelooflijk, bleek er een dood hert te liggen. Nou was ik daar niet zo ongerust over maar Jan (zo heet de jongen, hij is trouwens 16 heeft z'n 16-jarige vriendinnetje hier ontmoet, mocht je je iets in je hoofd halen ;)) wel. Want het was of een rare jager die het dier niet mee had genomen, of een dier dat het niet had opgegeten. Beetje vreemd dus, er zat een luchtje aan zeg maar. Niet dat de kids hier iets van wisten hoor.
Op naar de 'S Mores en de hotdogs. Kids naar bed een paar wilden terug, toch maar naar bed. Dat betekend slapen in een oude legertent op je slaapzak.
Jan was van plan om de hele nacht wakker te blijven, nou ik echt niet. Heb wel ff een energiedrink gehad. Bij elk krakje werd de zaklamp er bijgehaald (inmiddels heeft mijn 3e zaklamp het hier begeven:()
Gelukkig steeds niks. Wel apart zo midden in de nacht kom je tot hele gesprekken, van Irak, Bush, Washington, camp tot katholieke kerk.
Ok, ik zal het maar verklappen, we zijn niet opgegeten, aangevallen, bestormt of wat dan ook, niks.
's Morgens om 6 uur alle kids wakker. Strenge Annieke heeft ze weer aant slapen gemaakt want wat te doen als je pas om half 10 terug mag zijn. Daarna uitgebreid ontbijt, met gebakken spek, cereal (dat eten ze hier op camp altijd voor ontbijt best gezond, soort cornflakes) en natuurlijk brood met hagelslag! Wat ze erg lekker vonden. Drop vinden ze trouwens maar niks hier 'mix van koffie en chocolade snoepjes'.
Weer op naar camp, weer een nacht overleefd op Skull-island en dan is het weer mooi geweest voor overleven!
Vanavond m'n allerlaatste cabinduty.

Tot over precies een maand!!!!

Groeten Annieke

P.S. Wel blijven reageren hoor, ik schrijf misschien niet zo vaak wat straks, maar ik lees wel alles!!!

  • 14 Augustus 2007 - 18:30

    Marja..:

    Jajaja, we blijven reageren! Of course.. of dacht je dat we je voor het gemak maar vergaten? Elk weekend een weekendupdate.. beloofd! Heb het straks weer wat rustiger, dus alle tijd om wat uit te spoken!

    Groetjes!!

  • 14 Augustus 2007 - 19:16

    10:

    zo ik had de ene update nog niet gelezen of er was alweer een nieuwe!!! Speedy Annieke! Maar wel leuk hoor :D
    Have fun! Liefs vanuit Koekange! En ook de groetjes van de rest van de family!

  • 14 Augustus 2007 - 20:09

    Arno:

    Hey niekie,

    had nog ff mailtje gepost zie maar ff als je hem kunt openen

    kusz mij

  • 14 Augustus 2007 - 20:34

    Thuisfront:

    Zijn wij nederlanders nou echt zo zuinig, of zijn wij gewoon milieubewust?!
    Wij zijn weer hard aan het werk en jij begint nog aan je vakantie!! Geniet ervan. Ga je nog ontdekken waar de date afgesproken wordt?? Misschien een laatste missie voor jou.
    Veel plezier en kalm an. Hou je høks
    xxx van ons allemaal

  • 15 Augustus 2007 - 17:53

    Hilco En Bettie:

    Zo we zijn weer bijgelezen,wat een plannen heb je, maar vakantie is ook bedoeld om bij te komen hoor.
    Maar volgens mij komen jullie pas bij als alles in up tempo gaat.
    We wensen je veel plezier op je rondreis en hopelijk kun je nog tijd vinden om een stukje te plaatsen . see you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 58053

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: