Van de ' hak op de tak-verhaal' - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Van de ' hak op de tak-verhaal' - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Van de ' hak op de tak-verhaal'

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

12 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!

Wat weer een leuke reactie's! Zelfs van Marieke en opa! bij het lezen van reactie's krijg ik altijd helemaal energie om te gaan schrijven! En broertje in Denemarken doe de groeten aan de familie!

Hier gaat alles nog steeds prima! De dolfijnen story was waar, want de bootbestuurster heeft ze een paar dagen later weer gezien!
Laatste sessie, laatste miss vandaag, nog steeds indrukwekkend om mee te maken, laatste supersunday, laatste laatste... Maar tis nog steeds leuk, het weer is geweldig, warm maar niet vochtig op t moment. Dus wat een geluk, dat is voor het eerst.
Gister m'n een na laatste day-off gehad, 's avonds winkelen, leuk daarna naar brother Rogers huis. Wij mochten gelukkig heen, de anderen hadden het een beetje verknald door niet zuinig te zijn en 'inappropiate things' dat betekend dat er stelletjes heen gingen. Wat niet op prijs wordt gesteld in een Salvatorian house. Salvatorian is een soort kloosterorde maar het zijn geen monniken, ik snap het nog steeds niet helemaal. DAt komt waarschijnlijk omdat we niet katholiek zijn en wij dit helemaal niet kennen maar de Duitsers kennen het beter.
Volgende dag achter ons busticket aan die niet goed was. 500 dollar betaald laatst en nu kwamen de letters er af. Maar... dat was normaal. En mama, ik heb op m'n strepen gestaan, je weet dat ik altijd weg loop als jij dat doet, maar ik ben daar net zo lang blijven staan tot ze wat op hadden geschreven wat hopelijk goed is. De vrouw met ongelooflijk lange nagels was niet blij met me, maar tis een boel geld en ik wil niet in de problemen komen als ik rondreis.
Daarna gingen we naar Washington busstation om extra te checken en ze zeiden dat het geen probleem was. Dus ik hoop er maar het beste van. Het gaat om een buspas dat je 30 dagen onbeperkt door Amerika kunt reizen. Toevallig moesten we zijn voor de bus in het Union Station, trein station, wauw... wat een gebouw! ERg mooi! Daarna langs het Capitol naar het Air en Space museum groot museum waar je gratis in kunt (alle musea in Washington) erg interessant, helaas erg druk en niet veel tijd. Maar papa ik weet dat je niet van musea houdt, maar dit had je zeker heel interessant gevonden en kon je je vast een dag vermaken. Ik ben in een spaceshuttle geweest en allerlei oude vliegtuigen bekeken.
Daarna langs Walmart (grote supermarkt) en sja... De mensen in supermarkten, benzinestations en busstations zijn hier helaas niet heel slim en behulpzaam. Zolang het maar gewone vragen is geen probleem, maar zo gauw het moeilijk wordt... gaan ze uitgebreid kauwgom kauwen, weg lopen en dan vragen ze iemand anders zodat er soms wel 5 mensen met mijn probleem bezig zijn en niemand weet het. Bijvoorbeeld ik was in Walmart, enorme supermarkt, en ik moest zonnebrandcreme hebben. Ik was alle cosmetica al bij langs geweest maar ik kon het niet vinden. Dus ik vragen aan een vrouw, stuurt ze me naar het dierengedeelte, leek me sterk maar ik toch kijken en nee... geen zonnebrand. Ik terug, gaat ze met me mee en neee geen zonnebrand. 'O, dan is het uitverkocht' Ik zeg: 'uitverkocht, zonnebrand in Walmart in Maryland (waar het dat moment 40 graden was)??' 'Ja, dat kan, want met Christmas waren we ook uitverkocht' Hmmmmmm... T kwam er op neer dat ik nog 5 minuten met haar heb rondgelopen om te zoeken op de plaatsen waar ik al had gekeken. Geen zonnebrand. Ik gaf het op en 5 minuten later kwam ze naar me toe om het te laten zien (dat was heel lief) het bleek een heel schap te zijn aan de andere kant dan de cosmetica. Maar... ik heb zonnebrand! Dus eind goed al goed!

Even wat Amerika dingetjes:
Op onze terug reis van Washington zagen we grote billboarden (zo'n 7 bij 3) en daar stond op 'children from marriage parent's do better at school' Als ouders getrouwd zijn presteren ze beter op school. Hmmm... dat zouden we in NL nou niet mogen zeggen.
Verder zie je heel veel grote reclame borden van kerken. Allerlei kerken, rockkerken, baptisten, katholiek, protestant alles. En dan staan er aan de weg grote borden wanneer er kerk is en dat iedereen welkom is. En dan niet zo als bij ons een bordje, maar echte reclame borden. Zoals van de cocacola. En lichtkranten met lichtletters. Ook hebben veel mensen T-shirten aan met een bijbeltekst en dan praat ik niet alleen over kamp maar overal, op straat of in de winkel. Dan is er een tekst op t-shirt en staat er onder John 5:12-15 oid. Of sokken met JLM Jesus loves me. Zulke dingen. Ik vraag de kinderen altijd om in mijn boek te schrijven en 1 meisje schreef, I love you, but Jesus love's you more. Ik was erg onder de indruk en voelde me erg vereerd. Zulke dingen zie je hier veel meer en er wordt heel gewoon over gedaan. Erg indrukwekkend.

Vandaag visiting sunday, ouders over de vloer. Erg gezellig.
Straks naar het zwembad lifeguarden.

De reis volgende week gaat als volgt waarschijnlijk. Dus als iemand tips, suggesties, ideeen, ervaringen ed. heeft graag!
19 aug. bus Chicago
21 aug. bus Denver Dag Rockies
23 aug. bus Salt Lake city
25 aug. bus San Fransisco paar dagen bij vrienden van Petra.
En dan gaan we een auto huren waarschijnlijk(+/- 7 dagen). Petra is 28 dus dat scheelt mooi. Via de parken waar we willen kamperen(ok? reserveren?), Yosemite, Sequio, King's canyon Death valley, Lake Mead, Grand Canyon (waarschijnlijk North Rim, aanrader? of beter niet? weet iemand waar dat glazen ding is? want mijn boek is niet zo uptodate), Bryse Canyon naar Las Vegas dan naar Los Angeles zijn we daar op 5 of 6 september en dan gaan Anna en Petra vliegen naar New York. En dan weet ik nog niet wat ik ga doen. Dacht aan. Santa Fe, Dallas, New Orleans en van daar naar New York vliegen want 14 sept vlieg ik terug.
Wat denken jullie er van? Je kunt de kaart er wel haast bij pakken, schrik niet want als ik het aantal uren in de bus zie ben ik nu al moe. Of misschien geen Santa Fe maar via El Passo, allemaal nog ff bekijken. Ben erg benieuwd hoe alles zal gaan!

Blijf reageren! Stuur maar geen kaartjes meer, want duurt erg lang! Maar iedereen super bedankt voor de kaartjes heb ik erg van genoten!!!

Groeten Annieke!

  • 12 Augustus 2007 - 19:28

    Marja:

    Is de Lonely Planet niet up-to-date? Nou ja, misschien ff zoeken op internet naar mede-waarbenjij.nu'ers. Misschien hebben zij tips. Maarre.. je MAG wel ff op MSN komen hoor!

  • 12 Augustus 2007 - 19:51

    Papa:

    zegt: Je kunt toch wel slapen in de bus onderweg. Bernold zegt: dat DMD Super was. Vandaag was het super mooi weer. Wij zijn weer verkleurd.

    kalm an en geniet ervan.

  • 13 Augustus 2007 - 07:05

    Corine:

    Hey! Super! Wat een plannen! Zo zie je straks een flink stuk van Amerika! Veel plezier nog met je kids deze laatste week, geniet ervan!

  • 13 Augustus 2007 - 21:15

    Jacoby:

    Hoi
    Ben er weer uit denemarken en heb je broer niet gezien. Ga je ook nog naar las Vegas wel commerciel maar ook wel indrukwekkend. veel plezier deze laatste sessie

  • 14 Augustus 2007 - 15:15

    10:

    Hoihoi globetrotter! Dus het grote reizen gaat bijna beginnen!!! Spannend :D
    Enne bedankt voor je kaartje: super leuk!!! Succes met alles wat je gaat doen daarzo nog! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 58054

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: