Het wel en wee op CSC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Het wel en wee op CSC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Het wel en wee op CSC

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

27 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

CSC = Camp St Charles
Ik heb de beste baan die er op het moment bestaat, maar op t moment is t beetje dubbel want de Zwarte Cross is net begonnen...

Maar goed, super baan, vanmorgen weer hele morgen in de speedboot gezeten en zelf ook hydro gedaan! Gaaf, te gaat me steeds beter af. Tis vandaag weer erg heet, maar op t water krijg je daar gelukkig minder van mee.

Het engels gaat me ook steeds beter af. Ik kan het aardig goed verstaan dus dat gaat goed. Maar dan ben je er nog niet... je hebt hier fluisterende, huilende, boze, enthousiaste stemmen. Dan heb je ook nog gesprekken die je eigenlijk niet hoort te volgen maar die wel interessant zien, commando's over afstand en alle accenten. Maar goed... ik overleef het allemaal aardig. Alleen wat te doen als alle meiden in de cabin zo ongeveer ruzie hebben, omdat een meisje bazig doet en volgens iedereen perfect is. Zoiets is moeilijk op te lossen in het Nederlands, laat staan in het Engels. Maar ook dat heb ik gisteravond overleefd. Ik heb mijn engelse Kikker en Pad boek er bij gepakt, een verhaal voorgelezen over de perfecte kikker en dan er over gepraat. Valt niet mee, maar wel weer een goeie les.

Dan hebben we deze sessie nieuwe kinderen. Ik heb majors (de oudste meiden) erg leuk! Erg enthousiast. Majors betekend dat ik waarschijnlijk dinsdag naar Kings Domanian ga, een groot waterpretpark in Virginia, dus ik ben benieuwd. Lijkt me super gaaf. Ze zijn zeg maar tussen de 11 en de 13 jaar oud.

Slang:
zoals de meeste mensen weten, ben ik als de dood voor slangen, maar ik ben bang dat ik dat hier wel af ga leren.
Ja het was vorige week. En door alle consternatie was ik het vergeten te melden. Maar.... vorige week. Had ik cabinduty, slaapdienst, dat betekend kids in bed bonjouren als ze uit de douche komen.
Ok, als de kinderen hier gaan douchen kleden ze zich uit in de cabin (dat zijn grote stacaravans met alleen maar stapelbedden, 23 per cabin). En dan slaan ze hun handdoek om en lopen ze naar de douche. En zo ook weer terug. En ze hebben allemaal een klein mandje met shampoo en zeep enzo er in.
Maar goed vorige week in de avond. Ik was in de cabin. En dan kinderen waren buiten aan het roepen. Dat er een slang was. Een echte een zwarte! Aahh.... zo'n meter lang en hij kronkelde. En ja.. hij kwam richting onze cabin, ik was als doodsbang. En hij rond onze cabin. En de kinderen... sommigen gillen, anderen ' doe normaal het is een gewone gardensnake (tuinslang)' nou... bij ons is een tuinslang toch wel echt even iets anders!!!
Maar goed... kids in de cabin. Gordijnen dicht. Adam, onze administratie jongen, heeft hem weg gejaagd met mijn hulpcounsellor. Pffff... dat was doodeng.
Helaas... dat was nog niet alles, want gisteravond liep ik uit de douche om mijn handdoek op te hangen aan de lijn en ik stapte met slipper op een slang..!! Weliswaar een kleine, maar ik schrok me een hoedje. Maar ook dat heb ik overleefd.
Vanaf nu loop ik 's avonds in mijn verschrikkelijke wandelschoenen kan me niks schelen, want er zitten hier een boel, ik hoor iedereen er over dat ze een slang hebben gezien... Ajj...

Ok verder alles goed hier!
En daar?

Groeten Annieke!
__________________________________________

Hallo allemaal,

Omdat alleen onze trouwe lezeraar het nog maar gelezen heeft doe ik maar een aanvulling! Anders missen jullie het spannende verhaal.
Ik blijf nog steeds kaartjes krijgen! Super, heel veel van mensen van de kerk. Thank you!

En hoe gaat het hier? Nou... goed... maar net waren we allemaal aan het eten, en toen kwam de mededeling dat we allemaal in de eetzaal moesten blijven omdat er een ambulance zou komen, 2 om precies te zijn. Er was een meisje flauw gevallen. Ik weet het nog steeds niet precies, maar wel weer ff spannend.
Verder ging gister het geruizie tussen de meiden verder. Dus hebben we of vooral ze aardig tegen moeten praten, met als straf dat ze misschien niet mee kunnen naar King's Domanian.
Maar ik heb helemaal nog niet verteld over mijn day-off. Het was... uh... dinsdag? Zoiets.
We gingen met 5 mensen, ik met de twee Tsjechen en de Amerikaanse jongen van de laatste day-off en een meisje van de keuken. De jongen en het keukenmeisje hadden geloof ik wat samen... dus daar hadden we weinig last van. (Ja.. dus toch relationships op camp st charles, een stuk of 5 op t moment, geen zorgen ik niet hoor!)
's Avonds gingen we naar Washington, erg mooi, Washington monument by nigt, Tweede wereldoorlog monument en Abraham Lincoln monument. Erg mooi, mooi verlicht, veel fonteinen en grote vijver zodat het monument weerspiegelde, mooi om te zien.
Daarna gingen we naar Georgetown het studentengedeelte van de stad. Daar gingen we naar een kroeg, was erg leuk, gelukkig was iedereen van ons over 21 anders mochten ze niet naar binnen (dat is bij veel kroegen hier) Leuke kroeg, was een gitaar, zanger en bongo's? van die trommels. Leuke muziek, hadden ze wat gedronken, ik niet ik reed, ik heb ze het fenomeen Bob ff uitgelegd.
Het aparte hier met de drank is dat die Amerikaanse jongen die met ons mee was steeds maar bier koopt, ook overdag, want hij is net 21 en mag eindelijk drinken.. net een jonge hond, bier bier bier wodka en ik weet niet wat.
Ik heb ook nog een beetje gesocialized mijn favoriete bezigheid in een kroeg. Valt niet mee, zo voor het eerst, maar ik heb toch een paar mensen gesproken. Eerst een oude Poolse kerel, die sprak ons aan, hij kon beetje Tsjechisch dus die kon ik doorschuiven. Daarna sprak ik een jongen van 22 die uit het midden van Amerika kwam. Maar nu hier gestationeerd was van het leger. En ja... tis ook altijd was... hij was geen stoere soldaat.. geen stoere marinier.... geen luitenant... zelfs geen verkenner.... hij was een nurse... en ja het was een jongen! Maar hij was wel lachen, beetje dronken. Waar ik vandaan kwam... Nederland... O, in Europe.. ja.. ik weet het... 3 delen, Netherlands, Sweden en Denmark, is it?....????.... Toen ben ik maar weg gelopen. Sjonge jonge! Domme Amerikanen, nog nooit verder gekeken dan de VS.
Daarna op naar Brother Rogers huis, ook overleefd, naar bed. En volgende morgen zijn Petra en ik naar de bieb geweest, internetten, niet veel tijd, maar eindelijk de foto's geplaatst! Iedereen de link gezien? Zal m wel bij de reacties zetten.

Kaartje:
Laura (de kampdirectrice) houdt altijd een openingskaartje over kaartjes schrijven. En dan zegt ze, schrijf er niet neer aan papa en mama, opa of oma, broer of zus, want iedereen heeft die.
Maar nu was het zo gisteren er was een kaart in de stafflounge(personeelskamer) en iedereen stond er om heen, voor wie zou die toch zijn? Wat voor taal is het? Wauw... geen engels.. wat dan wel? Duits, nee zegt de Duitser, geen Duits. Tjechisch? nee zegt de Tsjech dat niet... Spaans! Een kaart van de Sagrada familia in Barcalona dat moet wel Spaans zijn, maar hier leren ze een beetje Spaans op school en nee... het was geen Spaans. En toen werd ik er bijgehaald.
Super leuke kaart! Met 'hey zus'! Dank je wel!!! Komt ook boven mijn bed!

CSI:
Ik werd net weggeroepen moest direct komen. Naar de infirmiry, we hadden investigation. Ik had geen idee wat dat was. Maar toen herinnerde ik mijn Crime Scene Investigation (van tv) en oooo... en het was Crime Investigation, misdaad uitzoeken oid.
We moesten... ja.. niet lachen.. in een kop plassen (gewoon zo'n plastic/papieren beker waar we hier elke dag uitdrinken)
Waarom??? Drugstest. Jaja.. er was een weedzakje (schandalig ik weet niet eens hoe je t schrijft) gevonden in de douches. En nu moet al het personeel in een kop plassen om de urine te testen of iemand het gebruikt heeft... jaja... en vergeet niet.. ik ben de enige NL hier. Maar ik geloof niet dat ik verdachte nummer 1 ben. Hoop ik niet althans. Maar goed ik weet dat ik onschuldig ben!

Ok, dat was wel weer een behoorlijk portie leesvoer!

Succes er mee!

En Feddrik heel veel plezier morgen als je de 10-en achter je laat! Welkom in de twenty's!

Groeten Annieke

  • 28 Juli 2007 - 16:43

    Jacoby:

    Dag Kind
    Staat hier nog niks. Laat ik hier maar even wat zetten. Jammer he van de zwarte cross 3 fm heeft het er steeds over.
    Linda Kort kan nu niet meer zeggen geen nieuws op de Domo want ze is zelf het nieuws ze heeft verkering met Jairo ha ha en ik heb haar telefoon gekocht voor een appeltaart. vet gaaf. Zijn er nog meer mensen die hun telefoon willen verkopen? Hopelijk loopt je avontuur met de slangen een beetje goed misschien ligt het wel aan het seizoen dat er nu meer zijn als eerst, of jij hebt er meer oog voor veel plezier met de grote meiden.
    Jacoby

  • 28 Juli 2007 - 18:24

    Annieke:

    Sorry jongens, ik had niet gezien dat ik het stukje dubbel had geplaatst maar wel toepasselijk dus de vorige reacties ook net gelezen, leuk! Na de streep staat de aanvulling! Allemaal nog op stap vanavond? Ben altijd zo hyper op zaterdagavond en we moeten gewoon op tijd naar bed en gewoon werken! Maar ja... heb haast elke dag weekend.
    Groeten!

  • 28 Juli 2007 - 18:54

    Jennette:

    hoi Annieke
    Zo wat weer een belevenissen zeg, zelfs een drugs controle.
    Hier is het echt vakantie, niet veel bijzonders te melden.
    Van vakantieweer kan je hier nog niet spreken.
    Ludian is nu bij Roy, vanmiddag zijn ze naar trekkerslep geweest in westerbork.
    Ze hebben hier gegeten en zijn weer weggegaan op de fiets.
    Succes verder en we blijven je volgen.
    groeten uit Witteveen

  • 29 Juli 2007 - 06:41

    Verrast:

    geheel verrast dat er alweer een nieuw stukje is. Nou blijf op jezelf passen, want je zit natuurlijk wel in Amerika........ Dit nu zondag en het regent volop, wij denken dat de Zwarte Cross echt een zwarte Cross is vandaag, dus een paraplu voor de regen.
    xxx pa en ma

  • 29 Juli 2007 - 17:26

    Opa En Janny:

    Wij zijn bij Feddrik op verjaardag en hebben je verhalen gehoord. Wij wensen je een heel goede tijd en pas goed op.
    De groeten van opa en janny.

  • 29 Juli 2007 - 17:42

    Geert En Alie:

    Ha die Annieke,
    Wat weer een leuk verhaal!
    Vanmiddag bij Feddrik geweest voor zijn verjaardag. Bertien en Maryse maken nu Weerwille onveilig, ze blijven een nachtje logeren, leuk hè?
    groetjes maar weer van ons en tot de volgende keer.

  • 29 Juli 2007 - 19:22

    Sipke Groen:

    geweldig zeg, nu niet meer bang voor slangen, maar in italie was je het wel!
    Wij, riek en ik, zijn in Hongarije geweest. we zijn eerder naar huis gegaan, want riek viel en had gebroken teentje! Verder alles primna! ds. groen

  • 29 Juli 2007 - 19:52

    Marja:

    Heeeyy hallo!

    De Zwarte Cross was superdesuperdesuper!! Wat een feest.. En wat een modder! Gatsie.. ik ben volgens mij nog nooit zo vies geweest! Iedereen vroeg waar je was! Dus volgend jaar MOET je mee! nu was ik alleen verdwaald.. dat kunnen we beter samen doen toch? Geen slangen op de Zwarte Cross gelukkig.. Wel lag er een kerel in onze tent, die was ervan overtuigd dat het zijn tent was. Bart hele discussies met die gast. En het parkeerterrein was één grote modderpoel. We werden eruit gesleept. nou ja, ik heb veel verhalen. Mail het wel ff!

    Is het leuk met die meiden? Wel een beetje tutjes dus.. En die test? Hebben ze de boosdoener gevonden?

    Veel plezier verder! Mailtje volgt morgen.. ben moe!

    Marja

  • 30 Juli 2007 - 10:13

    Fiona:

    Hehe, eindelijk alle verhalen weer gelezen! Moest even wat inhalen, want heb een poosje niet meer achter de computer gezeten. Ben een dikke week geleden geopereerd aan m'n blinde darm. Ben nu nog thuis aan het herstellen. Het gaat de goede kant op, maar doe het nog rustig aan.
    Veel succes weer met de nieuwe kids en de slangen!
    Groetjes

  • 30 Juli 2007 - 12:38

    Zwarte Cross:

    hey Annieke,
    ji hebt echt wat gemist hoor op de ZC. Lin & ik zijn alleen zondag heen geweest maar hebben ons echt wel vermaakt. wat een bagger, zoveel heb ik nog nooit meegemaakt. gelukkig konden we nog in lochum douchen voordat we in de auto naar huis gaan. Zijn jullie dagen daar zo zwaar dat jullie ook al doping moeten gebruiken? dacht dat doping alleen in de Tour de France voor kwam!!!
    veel plezier verder.

    groetjes Bossie

  • 30 Juli 2007 - 14:04

    Lin:

    Wat een belevenissen...elke dag weekend zei je?? Zo'n gevoel wil ik ook wel!! Na gisteravond er om 12en weer te zijn...was het wel vroeg om te beginnen vanmorgen...pfff!! Maar gelukkig had ik geen tijd om mij moe te voelen, zo druk had ik het!! De verhalen blijven leuk zeg, je beleeft elke keer weer leuke dingen zeg, superdesuper!! Ik vond ZC ook hartstikke leuk!! Tis wel dom zeuren zeg...met de guys daar...wat kon je met ze lachen zeg!!

  • 31 Juli 2007 - 20:03

    Op Vakantie:

    als je onze reacties mist annieke, wij zijn een paar dagjes weg. Papa is vandaag al met Ludian op de fiets weggegaan en Bernold en ik gaan morgenvroeg met de auto en dan pikken wij hen op

  • 31 Juli 2007 - 21:05

    Ine:

    Hey Annieke,

    Wat leuk om al je belevenissen weer te volgen.
    Ik ben zondag weer gekomen van mijn vakantie in Italie, dus ik had heel wat leesvoer toen ik mijn mail openende.
    Natuurlijk wil ik je nog even feliciteren met je verjaardag! Tis alweer een tijdje geleden, maar toch!
    Ik schrok wel een beetje toen ik je verhaal las van de storm, eng man. En dat van die slangen, kan ik me ook zo goed voorstellen. Creapy zeg!
    Hoop dat je nog meer foto's kunt plaatsen, dat maakt de verhalen nog levendiger. En het ziet er net uit als de summercamps vanuit de films.
    Mijn vakantie was trouwens supergeslaagd, lekker weer net als bij jou: 35 graden.
    Wat toevallig is, dat Jill nu in het precies hetzelfde plaatsje zit als waar ik ook ben geweest. We zijn elkaar helaas niet tegengekomen.
    Zo hé, een heel verhaal maar dan ben je weer op de hoogte.
    Blijf zo doorgaan met schrijven!!

    Kus Ine

  • 01 Augustus 2007 - 09:10

    Marja:

    Wat een leuke foto's!! Het ziet er echt supergaaf uit! Zie ik nou het Hardrockcafé? Ben je ook binnen geweest?? Oh, ik ben echt vet jaloers!

    Groetjes

  • 01 Augustus 2007 - 10:50

    Marja:

    Zet ik de Radio aan.. wat hoor ik? Ameeeerika en Olde Pekela.. let us live in peace.. nou dat liekt mie wel wat vies!

    Moest gelijk aan jou denken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 58071

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: