Mexiiiihiiicooo! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Mexiiiihiiicooo! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Mexiiiihiiicooo!

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

22 Juli 2010 | Mexico, Mexico-stad

Daar zijn we dan vanuit Mexico!
Dinsdagnacht om 3 uur begon mijn verjaardag, papa en mama hebben ons opgehaald en om 5 uur op Schiphol afgezet, een lief cadeautje gekregen en toen op weg! De incheck mevrouw zei direct, gefeliciteerd hë toen ze m´n paspoort zag. Toen op weg naar Zurich!!! Ja, dat is Zwitserland, we gaan nog steeds voor de goedkoopste vluchten. Daar een paar uur wachten en na het uitstappen kreeg ik allerlei verjaardags sms´jes! En niet te vergeten een zeer grote verrassing! TELEFOON! Een heel apart nummer: mijn lieve broeder vanuit Canada! Bernold! Vet lachen! Erg gezellig, en we hadden toch tijd zat! Even gegeten daar, betalen in euro´s je gelooft het niet 31 euro voor 2 soep braadworst en 2 drinken.... pffff, het drinken hebben we terug gezet. Afzetters. Toen 10 uur vliegen naar Varradero Cuba, Zeer lange vlucht want we hadden ook geen tv in de stoel, helaas en het was geen nachtvlucht, en je moest ook betalen voor de borrels, die Zwitsers.... We vlogen met Edelweiss en Swiss air. In Varradero een uur wachten wat 2 uur werd, want we konden nog niet weer aan boord omdat er 2 mensen zich hadden misdragen in t vliegtuig en hadden gestolen, en die wouden ze er uit zetten, maar de Cubaanse regering wou ze niet hebben uiteraard. Daarna toch op weg naar Cancun. Waar het net als in Cuba, regende niet te zuinig. Een domper, regenseizoen!!!!!! Op zoek naar een hotel in Playa del Carmen, de grote uitgaansplek hier, Santa Rosa hotel gevonden, na veel gemartel, want chauffeur kon geen engels en wij geen spaans, dat valt nog vet tegen dat Spaans. Heerlijk geslapen, volgende dag met volle bepakking op pad, door Playa del Carmen, op zoek naar volgende plek. Erg gezellig daar lekker gegeten, ondertijd komen er mannen met gitaar en arcordeon bij ons, erg leuk en moesten we op de foto met een zeer grote fles bier en Tequila, allemaal gratis, maar uiteindelijk moesten we natuurlijk wel een fles met etiket met foto van ons kopen, wel erg leuk. Het eten begint hier altijd met Doritos met mixje in stukjes tomaten en ui, erg lekker soms met pepers das minder.
Toen met de ferry op naar Cozumel, een eiland waar je super mooi kunt duiken, dat hebben we vandaag gedaan. Super mooi koraalrif. Eerst zeiden ze dat we samen konden maar toen niet meer. Arno heeft beginners cursus gedaan en ik met de echte mannen mee, we gingen 26 meter diep, vet gaaf. We hebben t allebei hartstikke leuk gehad en nu zijn we weer herenigd. Vanmiddag ff met de taxi naar t strand en op de steiger gelegen, want strand bleek stenen te zijn. Maar ook gezellig gehad. Nu op weg naar uiteten.

Mexicanen zijn super aardig, erg vriendelijk en helemaal niet zo opdringerig, valt ons alles mee. Prima lui, erg leuk alleen dat Spaans is lastig. Verder is alles aardig schoon wc´s enzo prima voor elkaar.

We gaan hier niks bijzonders doen, alleen vakantie vieren wel rondtrekken maar hoe of wat moeten we nog ff uitvogelen, we wouden met de bus, maar hjier is ook prima te rijden dneken we dus misschien wel auto huren. Morgen gaan we touren op een scooter op t eiland.

Quote van de dag: Arno:´Annieke neem je je vast mee, ik ben geen ezel!´

Succes met alles! En bedankt voor alle verjaardags felicitaties!

Liefs Arno en Annieke

• 23 Juli 2010 - 01:56

Annieke Zantinge:

vest bedoel ik

• 23 Juli 2010 - 05:05

Je Familie:

net weer bij van DMD en nu alweer zo'n lang verhaal, maar goed om wat van jullie te horen.
    Alwwer een hele onderneming lijkt mij dat duiken. succes!! en veel plezier!!

Groeten je lieve familie

• 23 Juli 2010 - 07:26

Marja:

Whaha... Arno heeft je al goed onder controle zo te lezen!

Wij gisteren naar DMD, wouden we bij Annieke slapen, oh nee, die is er niet. Jammerrrr joh!

Maar 26m gedoken :O Wooow... Hoe gaaf is dat! Ga je nou je PADI advanced doen?? En hoe vond Arno het duiken?? Ook al verslaafd?

Talencursusje Spaans doen de volgende keer?? Gewoon.. Dos cervezas por favor! Dat is de basiszin van iedere vakantie.

Niet teveel aan de tequilla zitten hoor! Daar kun je machtig ziek van worden!

Muchas Gusto!! (Veel plezier!)