Salamat Paki (goeie morgen) - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu Salamat Paki (goeie morgen) - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Annieke Zantinge - WaarBenJij.nu

Salamat Paki (goeie morgen)

Door: Annieke

Blijf op de hoogte en volg Annieke

24 Augustus 2011 | Maleisië, Malakka

Sja... ik moet jullie teleurstellen, want toen wij hier aankwamen regende het, keihard. Maar later ging het beter en was het droog, maar je moet niet denken dat het koud is hoor, hardstikke warm.
Malaka is een oud VOC stadje aan de kust van Maleisie. Het is, als ik het goed begrepen heb, ontdekt door de Chinezen, daarna overgenomen door de Portugezen, toen door ons (the Dutch man) en nu onafhankelijk. Er zijn nog veel oude gebouwen te zien, zoals het Stadthuys, een oude protestantse kerk, een windmolentje en een waterrad. Een oude stadsmuur en kanonnen. Alles is rood geverfd, van dat terracotta rood. Gisteravond/middag hebben we een rondvaart gemaakt door de gracht hier, leuk om te zien en het werd in het engels verteld, alleen jammer dat er zo'n Chinees doorheen kletste, keihard, en maar niet snapte wanneer ze stil moest zijn en wanneer kon praten. Die Chinezen of Jappanners of Singaporanen, we weten niet wat t zijn, maar t is niet te filmen, ze komen met grote bussen, minimaal 3 achter elkaar en hebben allemaal 4 camera's bij zich. Dan moet van elk familielid apart een foto worden gemaakt bij elke bezienswaardigheid, maar vervolgens ook ieder nog met elk familielid samen, dus dat zijn zo'n 15 combinaties. Alleen dat is al bijzonder om naar te kijken.
We zijn gisteravond lekker uit eten geweest, op een soort terras tussen een aantal huizen, mooi aangekleed, vrij veel Hollanders, hier overal trouwens. Het eten was goed, voorgerecht, hoofdgerecht, 4 consumpties voor 9 euro pp.
Daarna lagen we hier plaatselijke tijd om half 9 al op bed, voor jullie was dat half 3 's middags en we hebben vanmorgen tot half 9 geslapen, dus 12 uur op de teller en nu kunnen we er tegenaan. We gaan nog even een VOC museum bekijken en dan op naar Kuala Lumpur met de bus, uurtje of 3 rijden.

Bye bye!

Annieke & Arno

  • 24 Augustus 2011 - 04:01

    Marja:

    Goedemorgen!!!

    Leuk zo'n verhaaltje voordat ik aan het werk ga!!

    Maar ik ben laat, dus doeiiii

    Groetjes

  • 24 Augustus 2011 - 06:18

    Jantiene:

    Je komt ze ook overal tegen die toeristische fotocamera's, ofniet dan?!? Maare heel veel plezier, ben ik straks benieuwd naar JULLIE foto's :D Have fun!xxx

  • 24 Augustus 2011 - 18:27

    Fam. Zantinge:

    wat lezen wij weer voor een dubbeltje op de eerste rang?!
    Alweer veel gezien volgens mij
    groeten xxx

  • 24 Augustus 2011 - 19:30

    Erika Brink:

    Klinkt goed! Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annieke

Ga met me mee en vlieg de wereld rond.......... Don´t worry, be happy! Diploma's hangen aan de muur, m'n bedje ligt gespreid de vrijheid heb ik nu niet meer, alleen maar vrije tijd! Dag vader en dag moeder dag lieve allemaal (zuster Ursula heb ik niet) Ik ga naar Amerika!!! M'n rugzak en mijn tentje mee, de vlinders achterna!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 58022

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 September 2012

Panama en Costa Rica

22 Augustus 2011 - 03 September 2011

Singapore & Maleisië

20 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Mexico, Mexiiiihiiicooooo!!!

04 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Annieke heeft weer wat in de kop... Indonesië!

14 Juni 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: